Zašto je LinkedIn važan i kako napraviti dobar profil?

by Vesna Lapčić

Linkedin je moćan alat za izgradnju poverenja, a lični brend je „imovina“ koji vam koristi do kraja života, rekao je Nemanja Živković koji je u okviru 8. Srpskih dana osiguranja održao predavanje „LinkedIn i korporativno brendiranje“

„Čak 82 odsto ljudi više veruje kompanijama čiji lider otvoreno komunicira na LinkedIn mreži. Prepoznatljivost može privući nove klijente, ali i uticati na povezivanje zaposlenih. Profesionalni identitet pruža priliku da prezentujete šta znate i koja iskustva imate. Izgradnja odnosa olakšava povezivanje sa klijentima i kolegama u industriji“, rekao je Živković.

Na ovoj mreži postoji nekoliko tipova ljudi.

Top kreatori (1,1%) – postuju jednom nedeljno i to je sasvim dovoljno, kako kaže Živković.

Kreatori sadržaja (7,1%) – postuju jednom mesečno

Živković je posavetovao da nema mnogo smisla samo repostovati određeni sadržaj bez ikakvog komentara jer „nismo botovi kompanije“ i zato što ne postoji razlog da se prati neko ko samo deli tuđi sadržaj.

Ambasadori sadržaja (23,1%) – uglavnom komentarišu, lajkuju  što je, prema njegovim rečima, takođe uredu jer se kroz komentare pokazuje ekspertiza.

Tiha zajednica (57%) – ne postuju nikad ništa niti komentarišu, samo konzumiraju sadržaj.

Kako optimizovati profil?

LinkedIn je praktično lična prodajna stranica. Sve je važno savetuje Živković – od profesionalne fotografije, cover fotogorafije, verifikacije profila radi većeg kredibiliteta, privlačnog headline-a u kojem najčešće stoji samo funkcija u kompaniji. On je posavetovao da se napiše nešto što zaista radite, pa čak stavi i neki lični pečat poput hobija.

Lične informacije – pravilno ime, tačna lokacija, ažurni kontakt podaci.

Profesionalni detalji – u sekciji about mnogi nemaju ništa napisano a trebalo bi se, prema njegovim rečima, nadovezati na cover i header sa detaljnijim opisom između ostalog i zbog toga što će LinkedIn „gurati“ vaše postove ukoliko ljudi provode više vremena na vašem profilu.

Profesionalni kredibilitet  – važno je istaći poslovne veštine, dobiti preporuke.

Kreiranje vrednog sadržaja – pokažite ekspertizu kroz primere, priče o uspehu, komentarišite trenutne trendove u industriji.

„Angažovanost je jako važna– lajkovi, komentari su najbitniji, infografici, pdf. dokumenti. Važno je pokretati diskusije. Prisustvo se gradi objava po objava“, rekao je i Živković i dodao:

„Ažurirajte profil, objavite prvu priču, proširite mrežu, dajte nekom prepuruku, svi će se osećati lepše“.

Related Posts