U Srbiji posluje više od 250 franšiznih brendova, najviše u uslužnom sektoru

by Vesna Lapčić

U Srbiji trenutno posluje više od 250 franšiznih brendova koji zapošljavaju više od 30.000 radnika i imaju više od 4.500 prodajnih mesta. Interesovanje srpskih kompanija raste iz godine u godinu, što dokazuje povećan broj srpskih franšiznih brendova, koja zauzimaju oko 35 odsto tržišta, dok preostali deo od 65 procenata čine inostrani brendovi, iz zemalja regiona, EU, SAD i Azije. Privredna komora Srbije (PKS) i Srpska franšizna asocijacija (SFA) unaprediće zajedničke aktivnosti i saradnju usmerene na podršku i sertifikaciji franšize kao naprednog modela poslovanja.

To je potvrđeno Memorandumom o saradnji PKS I SFA koji su danas u Komori potpisali Mihailo Vesović, direktor Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju PKS i Tatjana Petković, predsednica UO SFA, nosilac master licence za Srbiju brenda Helen Doron English.

„PKS ideju franšiznog poslovanja od početka doživljava kao jedan od načina da se unapredi preduzetništvo prepoznajući značaj franšiznog poslovanja pre svega u SAD a zatim i u Evropskoj uniji“, rekao je Vesović. Najavio je promociju uspešnih primera ovog tipa poslovanja u narednom periodu jer, kako kaže, za mnoge preduzetnike to može da bude sigurniji put oslobođen rizika. Franšizno poslovanje i primena stranih praksi kod nas podizaće nivo usluge prema potrošačima, ali i uopšte u poslovnom svetu, ističe Vesović.

Franšiza je prepoznatljiv oblik poslovanja, a Srpska franšizna asocijacija radiće na dodatnoj sertifikaciji ovog modela poslovanja, promociji i formiranju pravne regulative, istakla je Petković.

„Naš cilj je da proširimo koncept franšiznog poslovanja, da stvorimo preduslove za kreiranje nacionalne strategije i zakonskog okvira“, rekla je Marica Vidanović, rukovodilac Centra za franšizing u PKS i najavila organizaciju regionalne konferencije u Nišu koja će biti posvećena edukaciji mladih o ovom vidu poslovanja.

U Srbiji je najviše franšiznih brendova zastupljeno u uslužnom sektoru (restorani brze hrane, klasični restorani, promet nekretnina, hotelijerstvo, turizam itd), kao i sektor trgovine – gde dominiraju franšizni sistemi iz oblasti konfekcije, prodaja robe široke potrošnje, i prodaja kozmetike i nakita. Veliki „boom“ je primećen u sektoru edukacije dece, u pogledu mentalne aritmetike, sistema korišćenja dečije logike i razvoj IT spospobnosti.

Related Posts