Autor: Vesna Lapčić
Mobile Outfitters, američka franšiza specijalizovana za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona kvalitetnim folijama, nastavlja širenje svoje mreže i nudi mogućnost pokretanja biznisa za svega pet hiljada evra.
Tržište mobilnih telefona je izuzetno dinamično, novi modeli sve brže zamenjuju stare, a od robusnih i velikih telefona došlo se do laganih, tankih modela sa osetljivim ekranima, što je, u isto vreme, uticalo i na razvoj prateće industrije. Naime, kako su novi modeli telefona postajali sve osetljiviji na padove i oštećenja, tako je rasla i potreba za njihovom zaštitom. Danas, najveći broj vlasnika štiti telefone specijalnim maskama i folijama.
Prateći upravo ova dešavanja na tržištu, u Sjedinjenim Američkim Državama se 2007. pojavila kompanija Mobile Outfitters. Kako joj i samo ime sugeriše, nastala je kao odgovor na potrebe svojih tvoraca Erika Grifina i Denisa O’Donela, koji su se, kao i milioni drugih korisnika, suočavali sa problemom zaštite telefona. Grifin i O’Donel su prvo počeli da razvijaju onlajn prodaju zaštitnih folija, a preporučili su se izuzetnim kvalitetom proizvoda – njihova folija se, naime, proizvodila u SAD, po vojnim standardima, što znači da telefon posle oblaganja postaje i deset puta jači. Uz to su davali i doživotnu garanciju na foliju.
Ubrzo su se, međutim, pojavila dva problema – mali broj servisa je želeo da stavlja foliju na telefon, najviše zbog pratećih problema poput pojave mehurića, ili lošeg lepljenja, a i ako nešto pođe po zlu, kupci nisu imali kome da se obrate. Vlasnici koncepta su zato 2009. odlučili da otvore i svoju prvu poslovnicu u okviru tržnog centra kako bi ponudili kompletnu uslugu – prodaju folija sa doživotnom garancijom i uslugu lepljenja folije na bilo koji model telefona, ali i laptopova, pametnih satova, tableta. Osim toga, zbog raznovrsnosti folija sami proizvodi postaju jedinstveni. Danas, posluju u više od 60 zemlje na oko 1000 lokacija, šireći se uglavnom kroz franšizni model saradnje. U Srbiji je franšiza prisutna od 2017. godine – primalac master franšize postala je kompanija Mobile Outfitters doo, u vlasništvu Bogija Cvetkovića.
U međuvremenu se razvila i konkurencija, ali je ova američka korporacija zato izašla na tržište sa novom opcijom za primaoce franžize – mašinom rapid cut mini. Novi proizvod zapravo omogućava zainteresovanim primaocima franšize da biznis pokrenu sa daleko manje novca.
Nove mogućnosti
Budući da Mobile Outfitters posluje i u Hrvatskoj i u Bosni i Hercegovini, Bogi Cvetković, koji je upravo ovu američku franšizu doveo u Adriatic region, kaže da je ceo biznis sada moguće pokrenuti u veoma kratkom roku sa svega pet hiljada evra te da su rapid cut mini (prezentacija: RapidCut Mini Who We Are Presentation – Editable Template) mašine već stigle u Srbiju.
– Nudimo sada dve mogućnosti: iznajmljivanje velike rapid cut mašine ili pak kupovinu rapid cut mini mašine. Pokretanje celog biznisa moguće je sa pet hiljada evra uz opremanje lokala, a povrat investicije, ukoliko se primaoci posvete poslu, moguć je za pola godine, pa čak i kraće – objašnjava Cvetković i dodaje da su mašine nabavljene te da je pokretanje posla, ukoliko se obezbedi dobra lokacija, moguće u veoma kratkom roku.
Mobile Outfitters pruža podršku svojim primaocima franšize u svim aspektima poslovanja: od početne obuke za rad na mašini, preko praćenja i razvoja prodaje, sve do uputstava na koji način primaoci treba da promovišu svoj proizvod i uslugu. Primaocima je zagarantovano i da će uvek imati najnovije modele folija za uređaje te servis mašina i nabavku rezervnih delova ukoliko se uopšte ukaže potreba za tim.
Gde postoji potencijal za širenje mreže?
Cvetković kaže da, što se tiče Srbije, postoje brojni gradovi u kojima bi franšiza Mobile Outfitters mogla sasvim uspešno da posluje. Među njima su: Zrenjanin, Požarevac, Kragujevac, Kruševac, Čačak, Šabac ili Loznica. U Beogradu dva primaoca vode pet lokacija, ali veruje da bi i u glavnom gradu bilo prostora za dalje širenje mreže.
– Na većini lokacija nam se zaista pokazalo da je idealno da ovo bude porodični biznis u kojem će i članovi porodice naći posao za sebe i moći da zarade sasvim pristojno. Primera radi, ukoliko troškovi zakupa nisu preterano veliki, a sam primalac franšize ili član porodice rade u radnji, njihovo poslovanje je profitabilno uz svega tri-četiri „sečenja“ (aplikacije folije na uređaj) dnevno jer najveći deo zarade ostaje upravo njima – objašnjava Cvetković.
A šta se još desilo u međuvremenu?
Upravo takva „priča“ je nova lokacija u Subotici koja, kako on kaže, od samog starta beleži dobre rezultate. To je 12. lokacija Mobile Outfitters u Srbiji.
Cvetković kaže da su upravo primaoci u Subotici napravili idealnu preduzetničku priču.
– Oni su franšizu uzeli da bi se, praktično, samozaposlili. U startu su izabrali dobar lokal u jednom pasažu, ali sa niskim troškovima. Supruga radi sama u lokalu jer im više radnika nije potrebno. Dobri su u marketinškim aktivnostima i vrlo smo zadovoljni njihovim poslovanjem, a što je najvažnije i oni su – kaže Bogi Cvetković, primalac master franšize Mobile Outfitters za ovaj region.
Da je ovo idealan posao za porodicu, dokazuje, prema njegovim rečima, i priča iz Niša gde su se samozaposlili sin i majka. – Uvek će ostati da važi da kad radiš za sebe, radiš najbolje – ističe Cvetković.
Lokacija u Nišu je nedavno promenjena što će se ispostaviti kao odličan potez. Mobile Outfitters se iz tržnog centra Forum preselio u Delta Planet.
– Naša ciljna grupa i jesu ljudi platežno sposobni koji gravitiraju tom tržnom centru – objašnjava on.
Slično su učinili i Novosađani koji su se preselili u Dunavsku ulicu koja je poznata šoping ulica za meštane tog grada. Cvetković očekuje da će ta odluka takođe doneti dobre rezultate.
Mobile Outfitters, pored Srbije, posluje i na 11 lokacija u Bosni i Hercegovini i na pet lokacija u Hrvatskoj.
Za dodatne informacije pogledajte Katalog franšiza