Poznavaoci geopolitičkih prilika odavno tvrde da je kraj ratovima za naftu i položaj i da SAD i Kina već uveliko vode tehnološki rat, pokušavajući da svet osvoje svojom tehnologijom poput 5 G mreže i ostalih dostignuća. Najnovija bitka se vodi oko aplikacije Tik Tok, koja je u potpunosti zaludela svet, a na koju se nameračio Microsoft. Ova aplikacija za video snimke stiže iz Kine, u vlasništvu je kompanije Byte Dance. U celu priču se umešao i američki predsednik Donald Tramp.
Naime, američki predsednik je tražio od Microsofta potpunu bezbednosnu proveru aplikacije, kao i benefite koje bi imao američki budžet od potencijalne transakcije. Danas je BBC preneo da Tramp nije protiv kupovine ove aplikacije te da uslovljava njenu prodaju do 15. septembra ili će zabraniti njeno poslovanje u SAD. On je potvrdio i da bi država morala da ima finansijske koristi od transakcije ali nije precizirao na šta konkretno misli. Na blogu Microsofta se može pročitati da postoji mogućnost da ta kompanija uključi i druge, manje investitore u potencijalnu transakciju.
Microsoft bi kupovinom ove aplikacije zapravo upravljao na teritoriji SAD, Kanade, Novog Zelanda i Australije. Ranije je rečeno da bi američka kompanija obezbedila da se svi podaci američkih građana prenesu u SAD. Microsoft je takođe saopštio da će svi privatni podaci američkih građana koji su eventualno bili čuvani na serverima van SAD biti izbrisani. Američke diplomate već su izrazile zabrinutost da bi ova aplikacija mogla da bude pretnja po nacionalnu bezbednost SAD. To samo potvrđuje tezu sa početka teksta da se uveliko vode tehnološki ratovi, a najveći takmaci su trenutno SAD i Kina.
TikTok aplikacija je nastala pre četiri godine i omogućava korisnicima da svoju kreativnost izraze kroz 15 sekundi video snimka. TikTok ima više od 800 miliona aktivnih korisnika širom sveta, što ga svrstava na deveto mesto društvenih mreža (Datareportal 2020). Aplikacija u Kini ima blizu 200 miliona korisnika, a Kinezi koriste verziju nazvanu Douyin. Ipak, aplikacija je najviše puta preuzeta u Indiji, a treći na listi, posle Kine, nalazi se SAD. Prema podacima iz aprila ove godine aplikacija je do sada preuzimana više od dve milijarde puta. Najveći broj korisnika dolazi iz mlađe populacije, naime 41 odsto korisnika ima između 16 i 24 godine, a korisnici ove mreže na njoj u proseku provedu 52 minuta dnevno.
Foto: Pixabuy