Pjotr Pšedlacki, predsednik odbora Fines: Širenje mreže uz franšizing

by Vesna Lapčić
0 komentara

U filijalama „Fines Operator Bankowy“ klijentima su dostupni brojni finansijski proizvodi i usluge, poput kredita, osiguranja, plaćanja računa. I dok je primetno da na tržištu Poljske banke poslednjih godina češće gase svoje poslovnice, Pjotr Pšedlacki, predsednik odbora Finesa, kaže da oni svoju mrežu konstantno šire, i to ne samo u većim gradovima, već i u onima sa svega 15.000 stanovnika. „Odgovaramo potrebama tržišta i potrošača, a posledica toga jeste proširenje portfelja i otvaranje novih franšiznih poslovnica. U našim poslovnicama potrošači mogu da istovremeno dobiju kreditnu ponudu, osiguravajućuju polisu, ali i da plate račune. To značajno štedi vreme korisnika kada želi da zadovolji određene potrebe koje se tiču finansija. Osim toga, klijenti i dalje vole da posete poslovnicu u kojoj mogu da se direktno posavetuju sa finansijskim posrednikom“, kaže Pjotr Pšedlacki.

Tokom 2018. na snagu su stupila dva važna pravna akta – Odredbe o zaštiti ličnih podataka (GDPR) i Zakon o distribuciji osiguranja. Kako ste se vi pristupili tim promenama?

Da, ovi propisi su nas primorali da rešimo neka dodatna formalna pitanja, međutim, Fines se oduvek trudio da održi visok nivo standarda u pružanju usluga kupcima. Stoga nam novi propisi nisu doneli i neke velike probleme. Ti akti su samo uredili određene procedure. Treba biti svestan da se na finansijskom tržištu raspolaže veoma osetljivim podacima i razumljivo je da oni zahtevaju i visok stepen zaštite. GDPR nam, zapravo, pomaže da se pridržavamo toga.

Prethodnih godina su se promenili trendovi i potrebe kupaca. Mnogo toga su u mogućnosti da obave i sami. Podaci pokazuju i da su u protekle tri godine banke u Poljskoj zatvorile 1.500 poslovnica. Kako se vi nosite s tim promenama na bankarskom tržištu?

Ta kretanja su, zapravo, šansa za naše primaoce franšize i dalji rast, jer naše poslovanje u finansijskom posredovanju ima jednu značajnu razliku. U našim poslovnicama potrošači mogu da istovremeno dobiju kreditnu ponudu, osiguravajućuju polisu, ali i da plate račune. To značajno štedi vreme korisnika kada želi da zadovolji određene potrebe koje se tiču finansija. Osim toga, klijenti i dalje vole da posete poslovnicu u kojoj mogu da se direktno posavetuju sa finansijskim posrednikom. Zato mi odgovaramo potrebama tržišta i potrošača, a posledica toga jeste proširenje portfelja i otvaranje novih franšiznih poslovnica.

Koliko partnerskih prodajnih mesta trenutno posluje u mreži „Fines Operator Bankowy“?

Trenutni imamo više od 330 franšiznih jedinica i oko 5.000 partnerskih filijala. Poslovnice se nalaze širom Poljske, i to ne samo u velikim gradovima, već i u manjim mestima do 50 000. stanovnika, pa čak i u onima sa 15.000 stanovnika.

Veliki broj primalaca naše franšize su, zapravo, ljudi koji su otvarali bankarske poslovnice, ali su želeli da prošire svoju ponudu i drugim proizvodima za klijente. Sve to pomaže klijentima da na jednom mestu reše sve svoje finansijske potrebe.

Treba li potencijalni primalac franšize da poznaje finansijsko tržište?

Da, ali to nije glavni uslov. Mi se prvenstveno fokusiramo na iskustvo u prodaji i kvalitetnom pružanju usluga korisnicima. Kao deo franšizne saradnje, Fines nudi potpunu podršku u vođenju poslovanja. Na početku saradnje, primaoci franšize se upoznavaju sa strukturom naše kompanije, zatim ih obučavamo da koriste naš IT sistem koji omogućava pristup za više od 30 finansijskih institucija. Obuka o samim proizvodima se radi putem interneta. Fines jednom godišnje organizuje i Akademiju za savetnike. Obuka na Akademiji uključuje nebankarske zajmove i klasične kredite. Ove godine smo uveli i Akademiju posvećenu prodaji osiguranja. Zahvaljujući tome, svako može dobiti potrebno znanje, i to bez izlaska iz kuće. U skladu s raspoloživom ponudom, primalac franšize može da kontinuirano razvija svoje kompetencije u prodaji kredita, osiguranja i lizinga.

Koliko treba uložiti u pristupanje franšiznom sistemu?

Zainteresovani za saradnju s Finesom trebalo bi da imaju samo sredstva za prilagođavanje prostora u kom će da posluju i da pokriju operativne troškove te poslovnice. Početno ulaganje se sastoji od troškova namenjnih obeležavanju i brendiranju objekta spolja, nameštaja i paketa određenih dodatnih materijala neophodnih za rad. Procena je da ta investicija iznosi oko 2.300 evra.

Razgovor vodila: Maryla Pałasz, Franchising.pl (deo konsultantske kompanije za franšizing PROFIT system)

Related Posts