Pizza Hut uvela promene za bolje poslovne rezultate

by Vesna Lapčić

Godina 2020. je bila godina reorganizacije za brend Pizza Hut. Franšizna mreža ponovo raste, a zainteresovani su i za širenje u zemljama ovog regiona, piše Franchising.rs.

Pre više od 60 godina, braća Frenk i Den Karni pozajmili su 600 dolara od svoje majke i odlučili da promene način na koji svet doživljava i konzumira picu. Godine 1958. otvorili su prvi restoran u Vičiti u Kanzasu i nazvali ga Pizza Hut. Razlog za izbor imena bio je prilično prozaičan – na natpisu koji su kupili za restoran bilo je mesta samo za osam slova. Od skromnih početaka, Pizza Hut je izrastao u jedan od najpoznatijih brendova i danas je drugi najveći lanac picerija na svetu. Pod ovim brendom trenutno posluje 17.369 restorana u 110 zemalja, od kojih oko 99% vode primaoci franšize.

Prošle godine, kompanija je, međutim, zabeležila petogodišnji minimum u prodaji, a u periodu od 2019. do 2020. izgubila 7% profita. Čini se ipak da se kompanija vratila u sedlo već 2021. godine, kada je samo tokom prvog kvartala povećala profit za 8% u odnosu na isti period prošle godine. Ispostavilo se da je ovo najbolji kvartalni rezultat kompanije u poslednjih deset godina. Analitičari su saglasni da je to svakako i posledica redizajna brenda, kao i saradnje sa kompanijom „Beyond Meat“, koja je obogatila meni Pizza Hut-a vegetarijanskim obrocima sa ukusom mesa.

Tokom 2020. godine zatvoreno je i više od hiljadu lokacija na globalnom nivou. Suprotno očekivanom, razlog za to nije bila pandemija Kovida, već napor da se restrukturira rad mreže, a fokus preusmeri na ponudu, digitalizaciju i modernizaciju usluge umesto na razvoj mreže tradicionalnih restorana. Kovid je, kako se čini, samo ubrzao ovu tranziciju i zatvaranje restorana na bazi neformalnog obedovanja.

Pod okriljem velikog brenda

U Evropi za sada posluje više od 200 primalaca franšize Pizza Hut-a, a restorani se mogu naći u Nemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Jermeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operater i primalac master franšize brenda Pizza Hut za tržišta Srednje i Istočne Evrope je poljska kompanija AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obavezu da dalje prodaje pojedinačne franšize i tako razvija mrežu restorana u regionu Centralne i Istočne Evrope. Franšizne partnere traži i u zemljama ove regije – Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji.

Preduzetnici koji su zainteresovani za franšizu Pizza Hut-a treba najpre da obezbede kapital od najmanje 125 hiljada dolara za otvaranje restorana. Nude se dva formata – Express i Delivery. Pizza Hut Express je format prilagođen lokacijama u tržnim centrima, bioskopima, na benzinskim pumpama. Ne zahteva veliki prostor – najmanje 40 m2. Drugi format – Pizza Hut Delivery – jeste restoran s mestima za sedenje, ali i uslugom dostave na kućnu adresu. Poželjne lokacije za ovaj tip restorana su centralne gradske zone ili velika stambena naselja koja imaju dobar prilaz za goste i vozače. Zahteva se prostor od 110 do 120 m2.

Primalac franšize će imati obavezu da plati i jednokratnu ulaznu naknadu (za pristupanje franšiznom sistemu), a zatim i da izdvaja po 6% prometa za redovnu mesečnu nakanadu i naknadu za marketing.

„Što se idealnih primalaca franšize tiče, tražimo partnere koji će, u perspektivi, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana“, izjavio je Damian Ribak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hut-u.

„S druge srane, mi nudimo rešenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da samo „prevodi u franšizu“ postojeći restoran. Ako se radi o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Možemo i sami pripremiti lokal, a potom ga prepustiti primaocu franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru“, dodaje Ribak.

„Garantujemo intenzivnu obuku i prenos celokupnog poslovnog znanja, kontinuiranu podršku i koučing po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Obezbedićemo sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspešno upravljanje prodajom i poslovanjem“, navodi Ribak.

Autor: Nataša Bogojević

Izvor: Franchising.rs

Related Posts