Od pčelinjaka do premium proizvoda od meda

by Vesna Lapčić
0 komentara

Novosađanka Slađana Rajković Krnjaić je zajedno sa svojim suprugom razvila jedinstveni proizvod na našem tržištu – krem med – premium proizvod od meda. Budući da je u proizvodu koji nije tako čest na tržištu videla poslovnu šansu, pre oko godinu dana, osnovala je preduzeće „BlissHoney“.

Slađana Rajković Krnjaić


„Imali smo pčelinjak i poznavali proces proizvodnje meda, što nam je umnogome olakšalo odluku da pokrenemo
firmu. Tako smo i došli na ideju da tržištu ponudimo med malo drugačije teksture, u kombinaciji sa različitim
dodacima. Razvijanjem proizvoda, načina poslovanja i vizuelnog identiteta bavili smo se dugo pre nego što smo
odlučili da osnujemo sopstveni biznis,“ ističe Slađana. Tako je nastao krem med, koji se dobija procesom fine
kristalizacije meda, koji mu daje kremastu teksturu. Usitnjavanje kristala se postiže fizičkim putem, bez
zagrevanja, tako da je kvalitet meda potpuno sačuvan, objašnjava Slađana. Danas ponuda „BlissHoney“
obuhvata krem med bez dodataka, kao i sa dodatkom lešnika, pistaća i morske soli, kafe, liofilizovane maline,
jabuke, limun trave i đumbira.

Med sa dodacima


Pre pokretanja ovog biznisa, Slađana je deset godina radila kao profesorka engleskog jezika, a na odluku da u
potpunosti promeni profesiju podstakla ju je potreba da realizuje poslovnu ideju koju je dugo imala – da osmisli i
kreira premium proizvod koji će biti drugačiji od svega što je do tada postojalo na našem tržištu. „Suprug i ja smo
zajedno razvijali sve korake, osmišljavali brend, investirali u razvoj proizvoda i proizvodnog pogona, nabavili
potrebne mašine i uložili u marketing. Razvoj poslovanja zahtevao je punu pažnju i puno radno vreme, pa se
promena profesije sama nametnula. Ipak, danas mi prethodno radno iskustvo znači prilikom komunikacije sa
potencijalnim stranim kupcima i učešća na međunarodnim sajmovima,“ kaže Slađana.


Danas je „Bliss Honey“ porodična firma koja za proizvodnju koristi med iz sopstvenog pčelinjaka, kao i med
lokalnih pčelara čije su pčele bile na istim pašama. Dok je Slađana posvećena komunikaciji sa klijentima i
saradnicima, organizovanju distribucije, kreiranju i praćenju marketinških aktivnosti, finansijama i praćenju toka
proizvodnje, u tome ima svesrdnu podršku supruga, koji se bavi razvojem biznisa, veb sajta, kao i
automatizacijom proizvodnih i poslovnih procesa. U njihovom timu važnu ulogu ima i Slađanin svekar, koji
pomaže u proizvodnji i distribuciji proizvoda.


„Kod vođenja sopstvenog biznisa najviše mi se dopada to što imam priliku da se bavim građenjem brenda, imam
kontrolu nad odlukama i nad promenom pravaca poslovanja u zavisnosti od eksternih faktora. U korporativnom
okruženju ne bih imala te mogućnosti,“ zaključuje Slađana. Sa druge strane, kako kaže, pokretanje sopstvene
firme zahtevalo je velika inicijalna ulaganja, jer su iz sopstvenih izvora finansirali izgradnju pogona po najvišim
standardima u prehrambenoj industriji, koji su u skladu i sa standardima za izvoz na najzahtevnija tržišta. Takođe,
treba biti spreman i na tržišnu neizvesnost i nedostatak lojalne konkurencije.


Proizvodi „BlissHoney“ za sada se mogu naći na policama trgovinskog lanca Mercator-S, u manjim radnjama
specijalizovanim za delikatesne proizvode, a dostupni su i putem sajta ove firme.
Kada je o reakciji potrošača reč, Slađana kaže da je ona veoma pozitivna, naročito zbog toga što je proizvod
inovativan i što ima brojne mogućnosti primene. „Imamo redovne mušterije koje stalno kupuju naše proizvode, što
za sebe, što kao poklon. Takođe, sarađivali smo sa građevinskim, špediterskim i malim programerskim firmama
za koje smo pripremali brendirane korporativne poklone“, kaže ona.
Prema Slađaninom dosadašnjem iskustvu, prodaja premium proizvoda na našem tržištu još uvek nije na
zavidnom nivou, mada ona veruje da će se i to promeniti povećanjem svesti potrošača o kvalitetu domaćih
proizvoda, kao i rastom kupovne moći.

„Kupci naročito pozitivno reaguju na recepte i savete za primenu naših proizvoda, koji se mogu naći na našem
sajtu i društvenim mrežama, a takođe ih dostavljamo i zajedno sa porudžbinama,“ naglašava Slađana. Kako kaže,
recepte razvija sama i uvek ih isproba pre nego što ih preporuči kupcima. „Ljudi sa oduševljenjem prihvataju ideje
koje im predstavimo jer im obično ne padne na pamet da na taj način iskoriste med. U centru naše priče je
hedonizam i naši proizvodi su pre svega namenjeni onima koji žele da uživaju u kvalitetnim slatkim zalogajima, ali
i osobama koje vode računa o zdravoj ishrani,“ poručuje Slađana.

Izvor: Blog Erste banka

Related Posts