Novi brend veša na tržištu Srbije stiže iz Poljske – daju i franšizu

by Vesna Lapčić
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje, otkriva portal Franchising.rs.
Na domaćem tržištu u Poljskoj Esotiq je dobro poznat brend donjeg veša koji se plasira kroz više od 250 monobrend radnji, od čega je 55 u vlasništvu kompanije, dok su ostale prodavnice u rukama franšiznih partnera.

Kroz franšizni model poslovanja brend je prisutan i van Poljske – u Nemačkoj, Estoniji, Litvaniji i Letoniji. Kompanija planira da u narednom periodu razvije maloprodajnu mrežu i u Srbiji, a u tom procesu, osloniće se na već poznati model saradnje – franšizing. Ko može postati primalac ove franšize?

Obuka je ključna

Preduzetnici koji su zainteresovani za otvaranje franšizne radnje brenda Esotiq ne moraju imati nikakvo posebno poslovno iskustvo, kažu u kompaniji. Sve što je potrebno za uspešno poslovanje i vođenje radnje – naučiće tokom obuke. Davalac franšize, međutim, traži partnere koji će biti predani, posvećeni poslu i koji će raditi u skladu sa standardima franšizne mreže.

Uvek uz partnere

Cilj davaoca franšize je da stvori franšiznu mrežu u kojoj će svaka Esotiq radnja imati prepoznatljiv, unificiran izgled. Primaoci će, stoga, moći da koriste usluge dizajnera iz centrale. – To uključuje i odabir i rasporered nameštaja, polica, tezge, rasvete… A sve kako bismo dobili postavku koja će garantovati komfor za kupca, kao i atraktivnost izložene robe – kažu u kompaniji.

Koliko će budući primaoci Esotiq franšize morati da investiraju u pokretanje posla zavisiće uglavnom od stanja prodajnog prostora i obima neophodnih promena, a svakako i od zemlje i grada u kojem se radnja otvara. Procenjuje se da troškovi opremanja prostora iznose oko 225 eur/m2. Optimalna veličina prostora je između 50 i 100 m2, a lokal bi trebalo da se nalazi u centru grada, u glavnoj ulici ili tržnom centru.

Podrška davaoca franšize ne pokriva samo period koji prethodi otvaranju radnje. Primalac treba da računa na pomoć tokom čitavog trajanja sradnje. – Počinje s odabirom odgovarajuće lokacije i našeg učešća u pregovorima o uslovima zakupa. Zatim, koordinišemo celim procesom otvaranja prodavnice, pomažemo u izradi dizajna prodajnog prostora, a možemo pomoći i u samom opremanju i odabiru dobavljača za opremanje, ukoliko partner želi da mu se nameštaj proizvede u Poljskoj – kažu u kompaniji.

Pored prenosa znanja (know-how) i obuke za primaoca franšize i njegovo osoblje, tim iz centrale će pomoći i pri osmišljavanju makretinških kampanja, promocija i akcija, kao i uređenju izloga i kolekcija u radnji, što uključuje i pomoć u izlaganju robe.

Osim linija donjeg veša, po kojima je Esotiq prepoznatljiv, u ovim radnjama se prodaju i kolekcije pidžama, kupaćih kostima i kozmetike.

Autor: Nataša Bogojević

Izvor: Franchising.rs

Related Posts