Nosivi uređaji sve popularniji kod plaćanja – Holanđani lideri

by Vesna Lapčić

Upotreba nosivih uređaja za plaćanje (wearables) nastavlja svoj rast u Evropi jer korisnici brzo i lako integrišu ovaj relativno novi način plaćanja u svoj svakodnevni život. Ovogodišnji podaci o transakcijama pomoću nosivih uređaja, kojima je plaćanje dostupno u 26 zemalja Evropske unije, pokazuju osmorostruko povećanje u odnosu na 2018. godinu. Ovaj trend je široko prihvaćen širom Evrope jer je više od 30 različitih vrsta nosivih uređaja, a predvodnik u broju transakcija je Holandija, prenosi Novac.hr u objavi koju je sponzorisala kompanija Mastercard.

Trećina svih transakcija pomoću nosivih uređaja u 2019. obavi se upravo u Holandiji (33%), a zatim u Ujedinjenom Kraljevstvu (18%), Švajcarskoj (8%) i Rusiji (7%). To uključuje i aktivne nosive uređaje (s baterijom) i pasivne nosive uređaje (bez baterije) kao što su narukvice,  pametni prstenovi (smart ring) i obični ručni satovi.

Globalno gledano, većina transakcija pomoću nosivih uređaja izvršena je u Australiji, a sledi Holandija. Sve ostale zemlje u prvih deset po broju ovakvih transakcija su evropske zemlje, sa izuzetkom SAD-a koje se nalaze na osmom mestu. Broj ovogodišnjih plaćanja nosivim uređajima u Evropi raste te je tako ukupni broj evropskih transakcija u prošloj godini bio gotovo 20 puta (19,4) veći od broja istih transakcija u Severnoj Americi.

Kako tehnologije napreduju, modni brendovi pokreću revoluciju na tržištu kreiranjem nosivih uređaja koji su postali ne samo funkcionalni, već i luksuzni modni dodaci. Trenutno jedna od pet odraslih osoba nosi pametni ili fitness sat, a do 2020. će tržište nosive tehnologije imati procenjenu vrednost od 30 milijardi evra na globalnom nivou. Osim toga, nosivi uređaji za plaćanje nude jednostavan i praktičan postupak plaćanja samo jednim dodirom ili pokretom prsta.

Gde je prihvaćeno beskontaktno plaćanje, vlasnici mogu koristiti svoje nosive uređaje za obavljanje transakcija. Beskontaktno plaćanje označilo je prekretnicu u načinima plaćanjima, steklo je popularnost među izdavateljima, trgovcima i korisnicima, posebno u Evropi. Primena beskontaktnog plaćanja takođe raste: 61% svih evropskih transakcija u trgovinama je beskontaktno, što predstavlja porast od 23% u odnosu na početak 2018 godine. Prihvatanje beskontaktnog plaćanja u maloprodajnim trgovinama takođe se uveliko povećalo – s 42% na 70% u istom periodu, čime ovaj snažan trend otvara put plaćanju putem nosivih uređaja.

„U Mastercardu predviđamo da će se novi načini plaćanja brzo usvojiti jer korisnici žele brža i praktičnija plaćanja, pod uslovom da ih pruža njima pouzdana kompanija. Zapanjujuće je kako se lako korisnici navikavaju i usvajaju nove inovativne tehnologije plaćanja koje se uklapaju u njihov digitalno povezani način života. Plaćanje putem nosivih uređaja ljudima pruža još veću praktičnost, a istovremeno uliva sigurnost i poverenje“, izjavila je Sanja Žigić, direktorika kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Related Posts