MONITOR Globalnog luksuza i upravljanja imovinom (GLAM)

by Vesna Lapčić

Skoro 60% ispitanika planira da potroši više na luksuzna putovanja 2023. godine, u poređenju sa samo 10% koji kaže da će smanjiti. Ovo pokazuje istraživanje objavljeno na događaju Međunarodno tržište luksuznih putovanja , objavio je Bloomberg.

Istraživanje American Express-a i firme za istraživanje tržišta luksuza Altiant, otkrilo je da većina bogatih putnika i dalje preferira trošenje na iskustva nego na robu.

Na električne ili hibridne automobile prešlo je 44 odsto ispitanika, tako da sada 51% mlađih od 40 godina ima ovu vrstu automobila i 53% Azijaca. Ovo je najbolji rezultat od kada su u Altiantu počeli da prate ovo tržište u četvrtom kvartalu 2021.

Udeo ispitanika koji kažu da su veoma ili donekle upućeni u tržište akcija dostigao je novi maksimum od 82% u trećem kvartalu (iako je samo 21% veoma upućeno).

Udeo bogatih pojedinaca koji očekuju značajne promene u svom portfelju pao je na 27% u trećem kvartalu. Od 30% u drugom kvartalu, 35% sada očekuje poboljšanje performansi svojih akcija u narednih 12 meseci, što ukazuje na potencijalni pomak ka više poziciji.

Trećina (33%) očekuje da će smanjiti ulaganje u automobile, a četvrtina očekuje da će potrošiti više. Na drugim mestima, uprkos globalnoj inflaciji, planirani trendovi kupovine za 2022. i dalje izgledaju pozitivno. Nijedna druga kategorija nema više od četvrtine svojih korisnika koji očekuju da će potrošiti manje u narednoj godini, a umetnost i kolekcionarski predmeti su sledeći po veličini (23%).

Mnogi imućni pojedinci su željni da ponovo troše, a putovanja ostaju glavna katagorija potrošnje, jer su mnogi već smanjili svoju potrošnju na odmor tokom 2020. i 2021. Samo 10% očekuje da će potrošiti manje na putovanja tokom naredne godine, dok 58% očekuje da će potrošiti više, pokazujući da apetit za trošenjem na luksuzne praznike i dalje snažno raste.

Čini se da je upravljanje bogatstvom dobro postavljeno. Skoro polovina (46%) investitora očekuje da će uložiti više u narednoj godini, što ukazuje na vraćanje poverenja, ali i na potrebu da se finansijski planiraju za nepredviđene događaje kao što su pandemije ili za zaštitu od inflacije. Mnoge druge kategorije sada pokazuju prilično veći udeo kupaca koji planiraju da potroše više u narednoj godini nego u prethodnih 12 meseci. Dizajnerska moda, alkohol, satovi, umetnost i kolekcionarski predmeti i vrhunska elektronika su primamljivi mnogima, a oko trećine očekuje da će potrošiti više u ovim kategorijama.

Više možete pročitati OVDE.

Najskuplji timovi na Svetskom prvenstvu u fudbalu

 

 

Related Posts