Milica Ignjatović, Melbi: Kako napraviti uspešan salon za negu lepote?

Piše: Vesna Lapčić

by Vesna Lapčić

Milica Ignjatović je ujedinila znanje i svoje praktične veštine u razvoju kozmetičkog salona specijalizovanog za negu lica Melbi u Beogradu koji beleži petu godinu uspešnog poslovanja. I ne samo to, Milica je profesorka praktičnih veština na Akademiji strukovnih studija Beograd odsek Visoka zdravstvena škola u Zemunu i predsednica Udruženja profesionalaca za estetiku i očuvanje zdravlja EstetikPro.

Sve je počelo sa upisom u tada Višu medicinsku školu u Beogradu na smer strukovnog kozmetičara na nagovor svoje majke. Bio je to potpuno novi smer, Milica je bila tek druga generacija.

„Vladala je atmosfera puna entuzijazma, bili smo prva zemlja u regionu koja je uvela obrazovanje strukovnog kozmetičara na tako visokom nivou. Iskreno, pronašla sam se, dopali su mi se i metodologija i rad sa ljudima te sam odmah krenula na praksu u različite salone. Diplomski rad sam branila kod profesorke koja je i idejni tvorac tog smera – Senke Mazić. Njoj se mnogo dopalo kako sam obradila temu i vrlo brzo mi je predložila da počnem da radim kao nastavnik. Praktično sam iz školske klupe ušla u učionicu gde su moji učenici bili samo pet godina mlađi od mene. Počela sam u srednjoj Farmaceutskoj školi na Zvezdari, a poslednjih pet predajem na Akademiji strukovnih studija Beograd odsek Visoka zdravstvena škola, kako se danas zove – objašnjava Ignjatović kako je postala deo akademskog sveta.

Pokretanje Udruženja EstetikPro

Pre nego što se upustila u preduzetništvo, imala je želju da kroz određene inicijative sa kolegama unapredi ovu oblast. Zbog toga, pre deset godina osniva Udruženje profesionalaca za estetiku i očuvanje zdravlja EstetikPro.

„Želela sam da pomognem đacima na neki način. Prvo da se reguliše  šifra strukovnog estetičara i kozmetičara na Birou rada, zatim jedno vreme đaci nisu imali pravo na polaganje državnog ispita i licencu u zdravstvu. Pokretali smo različite inicijative sa ciljem da se odbrane interesi profesije ali i uredi tržište“, kaže Milica.

Udruženje EstetikPro organizuje brojne edukacije, posete međunarodnim sajmovima, periodično izdaje i magazin EstetikPro a sve u cilju unapređenja kompletne struke. Ove godine, 13. i 14. oktobra biće održan VII Kongres EstetikPro: Kombinovane aparaturne i preparativne procedure u primenjenoj kozmetologiji u hotelu Crowne Plaza, Beograd. Skup će, prema procenama, okupiti 150 učesnika iz zemlje i regiona, renomirane predavače i izlagače, a rane prijave su još uvek u toku (kongresestetikpro@gmail.com),

U međuvremenu, industrija nege lepote je praktično eksplodirala. Branša se sve više razvija i kvalitet usluga se poboljšava i zbog sve veće konkurencije. „Međutim koliko se salona otvori toliko se tokom godine i zatvori“, dodaje Milica.

Pet godina rada kozmetološkog centra Melbi

Njen kozmetološki centar Melbi u Dobropoljskoj 65 u Beogradu posluje pet godina. Specijalizovali su se za tretmane lica i cilj im je, prema njenim rečima, da ženama ponude negu koja ne boli.

„U današnjem svetu gde smo svi pod stresom i u stalnoj žurbi želimo da bar tretman bude prijatan, da se odmah vide rezultati, i da koža izgleda lepo i prozračeno nakon tretmana. Nedavno smo proširili uslugu jednim inovatnivnim tretmanom za lice i telo koji se radi španskim aparatom Indiba. Kada je reč o licu, aparat vraća mladost i jedrinu koži. Samim zagrevanjem i posebnom frakvencijom stimuliše ćeliju i vraća je u zdravi balans, poboljšava cirkulaciju i zateže kožu u predelu vilice. Puni efekat se vidi kroz dva meseca. Žene su prezadovoljne. Druga primena aparata je za mršavljenje odnosno skidanje celulita takođe bezbolnim tretmanom, bez podliva i perioda oporavka. Kombinujemo ga sa pakovanjima koja ubrzavaju metabolizam i sagorevanje masti. Ovi tretmani su namenjeni ženama 40+“, kaže Milica.

Ona dodaje da se u svom salonu opredelila za efikasne, a prijatne tretmane. Osim toga, budući da radi sa mladima u školi, želela je da im pomogne, naročito onima koji imaju problem sa aknama.

„Pokušavam tinejdžerima da objasnim da je pubertet period u kojem se ne može sve rešiti ali se može poboljšati. Na neki način im pomažem i emotivno jer se neretko zbog problema sa kožom povlače u sebe, a devojke nanose prekomernu količinu šminke što samo dodatno pogoršava stanje“, objašnjava Milica Ignjatović.

Biznis u rastu

Koliko je ovaj biznis napredovao pokazuje i podatak da je pre desetak godina važilo „pravilo“ da je potrebno tri godine da bi se profitabilno poslovalao, a sada se profitabilnost očekuje već u drugoj godini poslovanja. Druga važna razlika je što su se tada saloni trudili da pruže što veći broj usluga, a danas se saloni specijalizuju pa kad se kaže epilacija, ili masaža, ili tretman masne kože odmah se zna u koje salone specijalizovane za te usluge ide. Ranije je fokus više bio na preparatima, a danas je na aparatima. Oni zahtevaju veće investicije, ali, kako kaže Milica, i usluga može više da se naplati – ne kao u Evropi, ali se polako dostiže taj standard.

„Jako je veliki napredak i u pogledu usluga koje se pružaju, ali i preparata i aparata koji se koriste. Mnogi saloni su prešli u veće prostore što znači da se povećao i broj usluga i obim posla. Ranije su se koristili uglavnom domaći proizvodi, sada se dosta i uvozi. Danas bi svaki salon trebalo da ima jedan dobar brendirani aparat koji će praktično sam sebe prodavati jer je i ta firma proizvođač ili distributer radila na reklami“, savetuje Milica.

Naše žene, kako kaže, vole da se neguju. Jedna grupa ljudi pribegava hirurškim i medicinskim metodama, a postoji velika grupa žena koja ne želi to da radi.

„Te žene ne žele da promene morfologiju svog lica ali žele da ostave utisak negovane žene sa svežom i prozračenom kožom. Ranije su tretmani više bili za žensku populaciju, sada se situcaija menja i veliki broj muškaraca dolazi na tretmane. Prošle godine na sajmu u Bolonji, koji je najveći u ovoj oblasti, akcenat je bio na nezi muškaraca. Praksa pokazuje da ono što se stavlja u fokus u Bolonji kod nas dolazi kroz pet godina. Dakle, taj trend masovniji možemo očekivati i u Srbiji uskoro“, ističe ona i dodaje da su u oblasti same kozmetike trend prirodna kozmetika i kozmetoceutici – kozmetika koja daje dobre rezultate poput dermatoloških lekova.

A kako izabrati pravi tretman ili preparat za sebe?

Preporuka, to je važno ističe Milica, posebno ako neko treba da reši konkretan problem sa kožom.

„Recenzije mogu da pomognu, ali saloni još uvek ne posvećuju tome toliko pažnju. Ako neko ima normalnu kožu može da se upusti da proba bilo koji aparat, ali ako ima crvenilo, kapilare, povremeno se pojavljuju nečistoće poput akni mora se dobro informisati i naći dobrog kozmetičatra estetičara. Da bismo došli do dobre nege važan segment je profesionalni tretman ali i kućna nega. Ako nema preparata za produženu kućnu negu rezultati neće biti dobri. Kod nekih tretmana situacija može biti čak i gora ukoliko nema kućne nege jer su pokrenuti procesi i koži je neophodan dalji tretman“, kaže Milica i dodaje:

„Mnogo toga se plasira na društvenim mrežama a informacije nisu tačne ili su nepotpune. Na primer, u poslednje vreme bombarduje se preporukama za SPF 50, a ako neko ima masnu kožu i akne bolje je da koristi SPF 30 koji će nanositi češće“.

Da bi zaokružila kompletnu ponudu i da bi klijenti bili što zadovoljniji, razvili su i liniju svojih proizvoda u saradnji sa laboratorijom Mella koja proizvodi kozmetiku pod brendom Natural cosmetic by Dr Pecarski.

„Reč je o manjoj, ručnoj, domaćoj proizvodnji, visokog kvaliteta. Važna mi je bila pored kvaliteta i cena proizvoda da bi što veći broj klijenata mogao da ih priušti“, naglašava Milica.

Salon Melbi trenutno zapošljava tri osobe. Zadržavanje kadrova jeste izazovno ali je u ovom poslu, prema njenim rečima, važno budući da se i klijenti vezuju za svoje kozmetologe. Najveći nedostatak je u oblasti manikira i pedikira.

Ima li formalno obrazovanje značaj za biznis?

Budući da je Milica profesorka, nismo mogli da je ne pitamo kolika je uloga formalnog obrazovanja u ovom biznisu.

„Formalno obrazovanje je važno u primeni u kompleksnijim tretmanima nege lice i tela. Naravno, za neke tretmane poput depilacije, masaže lica je dovoljna i dobra obuka. Dosta se radi i na unapređenju neformalnog obrazovanja, mogu se pronaći i dobre obuke sa većim brojem časova da bi se dobilo dovoljno informacija i veština da bi se ušlo u posao. Dakle, ako nema formalnog obrazovanja mora dosta da se ulaže u druge programe usavršavanja. Naravno, ono nije presudno za uspeh u samom biznisu, jer i ljudi iz sveta ekonomije, kojih je mnogo u ovom poslu, dobro vode biznis i svoje poslovanje. Oni to fantastično rade sa marketinške strane. Može se biti dobar tehničar i organizator, ali je za posao važno da se poseduju menadžerske sposobnosti“, kaže Milica.

Pošto je reč uglavnom o ženskom preduzetništvu, kako kaže, postoji dosta podsticajnih mera. Ona je koristila sredstva Fonda za razvoj za kupovinu opreme i veoma joj je značilo u razvoju poslovanja. Reč je o delimično bespovratnim sredstvima, sa grejs periodom i bez kamate. Tu su i stimulacije za početnike u preduzetništvu. S druge strane, misli da bi komercijalni finansijski sektor, posebno lizing kuće, mogao da ponudi više i bolje proizvode jer se sve više salona odlučuje za kupovinu skuplje opreme i aparata.

 

Related Posts