U finansijskoj godini 2022/23, JYSK je na globalnom nivou dostigao EBIT od 531 milion evra i zabeležio rast prometa za 6,3 odsto, koji u apsolutnom iznosi 5,2 milijarde evra. Uprkos usporavanju svetskog maloprodajnog tržišta, ovaj globalni maloprodajni lanac za opremanje doma uspešno je nastavio sa planovima eskpanzije i u svojim prodavnicama uslužio čak 1,2 miliona novih kupaca.
U skladu sa očekivanjima, finansijska godina 2022/23, koja je kalendarski trajala od 1. septembra 2022. do 31. avgusta 2023, je zbog rastuće inflacije, operativnih troškova i niže kupovne moći za JYSK bila izazovna. Kompanija je na to odgovorila još konkurentnijim cenama i bogatijom ponudom u glavnim kategorijama proizvoda poput baštenskog nameštaja, čime je u finansijskoj godini 2023. povećala svoj promet na 5,2 milijarde evra.
EBIT je u poređenju sa prethodnom godinom manji za 13,2 odsto, delimično zbog slabljenja vrednosti valuta koje su uticale na neke od najvećih JYSK zemalja. Međutim, u poređenju sa godinama pre Covida, EBIT je veći za 5,7 odsto od onog ostvarenog u 2019/20, što je potvrda nastavka dugoročnog uzlaznog trenda.
„Uprkos nešto nižem EBIT-u, JYSK je svojim pristupačnim cenama i proizvodima visokog kvaliteta uspešno izbegao niže prodajne rezultate. Svi možemo da budemo vrlo ponosni na naš trud i ostvaren uspeh u ovoj finansijskoj godini, a isto tako svim našim zaposlenima želim da se zahvalim na njihovoj predanosti i posvećenosti,“, rekao je predsednik i izvršni direktor JYSKa, Rami Jensen.
Nastavak ekspanzije sa novim predsednikom i izvršnim direktorom
Tokom finansijske godine 2022/23, JYSK je otvorio vrata svojih prvih prodavnica u Turskoj, a u planu su otvaranja novih tržišta kao i novih radnji na postojećim tržištima na kojima JYSK već posluje. Kompanija je u finansijskoj godini otvorila ukupno 135 novih prodavnica. Pored toga, sproveden je rekordan broj aktivnosti u radnjama, što uključuje 619 preuređenja ili preseljenja i povećanja postojećih prodavnica, kao i implementaciju najnovijeg 3.0 inspirativnog koncepta uređenja prodavnica. Dve trećine svih JYSK radnji sada su uređene po novom, uspešnom skandinavskom konceptu.
JYSK je u prošloj finansijskoj godini takođe otvorio svoj najsavremeniji distributivni centar u Mađarskoj. Reč je o jednom od najvećih distributivnih centara u regionu i investiciji vrednoj 200 miliona evra. Ovaj distributivni centar osiguraće brži i efikasniji lanac nabavke do JYSKovih prodavnica i kupaca u ovom delu Evrope.
Takođe, nastavljeno je ulaganje u IT rešenja kako bi se ostvarila strategija “Seamless and closer to the customer”. Njen Unified Commerce sistem kupcima omogućava da jednostavno započnu i završe svoju porudžbinu bez obzira na to da li kupuju u fizičkoj ili online prodavnici.
„Naš plan za ekspanziju nastavljamo bez usporavanja. Planiramo da otvorimo bar jednak broj prodavnica u novoj finansijskoj godini i želimo da budemo još bliže našim kupcima kako bismo i dalje bili njihov prvi izbor i mesto gde uvek mogu da pronađu sve što im treba za opremanje doma“, rekao je Rami Jensen.
Očekivanja za finansijsku godinu 2023/24
Globalno maloprodajno tržište i dalje je vrlo nepredvidivo jer su kupci još uvek oprezni i paze gde i na što troše svoj novac. Međutim, inflacija se smanjuje, a lanac nabavke se normalizovao. Operativni troškovi su i dalje visoki, ali očekuje se da će se oni u narednoj godini stabilizovati.
„Uprkos nesigurnostima u svetu oko nas, nastavljamo sa fokusom na dugoročan rast i ekspanziju. JYSK je poznat po svojim odličnim skandinavskim ponudama, a kupci nastavljaju da nas biraju kada god su u potrazi za novim krevetom, baštenskim nameštajem ili dekoracijama za dom, kao i našom uslugom visokog kvaliteta. Idemo pravim putem,“ zaključio je predsednik i izvršni direktor JYSKa, Rami Jensen.
Finansijska godina JYSK globalno 2022/23 u brojkama:
- Promet: 5,2 milijardi evra
- Rast prometa: 6,3%
- EBIT: 531 milion evra
Finansijska godina JYSK Srbija 2022/23 u brojkama:
- Promet: 7,8 milijardi srpskih dinara
- Rast prometa: 3,2%
- EBIT: 1,2 milijardi srpskih dinara