Dragana Milanović, mladi menadžer godine po izboru SAM-a, priča o tome kako je kreirala brend Roberto Baressi

by Vesna Lapčić

Dragana Milanović, kreator brenda Roberto Baressi, proglašena je nedavno za mladog menadžera 2020. godine u izboru Srpske asocijacije menadžera. Dobiti ovakvu nagradu, baš u vreme pandemije, kada je tekstilna industrija posebno pogođena, nije mala stvar.

„Ovo je meni lično veliki podstrek, ali i obaveza za sve naše buduće poslovne planove. Ovakva nagrada mora da se sa ponosom nosi i opravdava.  Priznanje je još draže i vrednije samim tim što ga dodeljuju poslovni ljudi koje duboko poštujem kao profesionalce i koji imaju dugogodišnje zavidne karijere”, rekla je tim povodom ova preduzetnica.

Svetsko a naše

Iako se čini na prvi pogled da brend Roberto Baressi ima neke veze sa Italijom, reč je o domaćem brendu pod kojim se prodaju muške i ženske košulje, haljine i mantili. Započeli su i proizvodnju košulja od 100 vune koje su izuzetno lake za održavanje. Uz to su asortiman proširili i proizvodima brenda Secrid odnosno novčanicima za kartice.

„I o dalje ćemo proširivati asortiman proizvodima koji su komplementarni sa našima“, kaže Milanović u razgovoru za portal Sve o novcu.

Inače, brend Roberto Baressi, koji je osmislila upravo Dragana, nastao je pre šest godina. Otkud, međutim, ona u preduzetničkim vodama i to baš u veoma izazovnoj tekstilnoj industriji koja bije bitku sa mnogim svetskim brendovima na tržištu Srbije.

Priča stara tri decenije

Njen otac Dragan Milanović je još 1990. godine osnovao firmu DIS Export-Import u Ivanjici koja je godinama radila uslužno šivenje za poznate brendove, uglavnom italijanske.

„Otac je imao proizvodnju i radio je samo uslužno šivenje za strane brendove – Cavalli, Robeta Scarpa, La Martina. Kada rastete uz privatni posao svojih roditelja, možda vam je put i predodređen, iako su se roditelji nadali da ću raditi neke „mirnije“ stvari. Privatni posao zahteva mnogo vremena, davanja i odricanja. Ja sam, međutim, mnogo zavolela posao kojim se otac bavio. Završila sam Filološki fakultet, ali sam i dalje želela da se bavim privatnim poslom, tako da sam upisala master studije na Fakultetu organizacionih nauka kako bih dobila i „teorijsku“ potporu za buduće poduhvate“, objašnjava Dragana kako je sve počelo.

Novi početak

Analizirajući tržište shvatila je da u ponudi nedostaje dobrih i kvalitetnih, poslovnih košulja. „To je bila naša ideja vodilja“, kaže ona. Od Italijana su, napominje, naučili sve. Radeći godinama za njih sarađivali su sa kontrolorima najvećih italijanskih brendova kod kojih nije bilo prostora za grešku, pa su, na taj način, praktično i „ispekli zanat“.

„Mislim da Srbija ima dobro tekstilno nasleđe, odnosno, imamo dragocenu tradiciju u tekstilnoj industriji, što ne treba da prenebregnemo tek tako. Firme iz stare Jugoslavije su „oblačile“ čitav svet“, kaže Dragana.

Brend Roberto Baressi zaživeo je 2014. godine. Dragana Milanović je izabrala italijansko ime jer su celu priču, kako kaže, izgradili upravo na vezi sa Italijom i italijanskom kvalitetu tkanina. „Želeli smo da ime bude internacionalno jer želimo da se proširimo i van granica Srbije. Osim toga, tkanine nabavljamo isključivo od italijanskih kompanija, što je sigurno najbolji izbor s obzirom na to da je njihova industrija proizvodnje materijala za košulje, ubedljivo najbolja na svetu. Naši klijenti su ljudi koji imaju iskustva, znaju da prepoznaju vrednost i žele da nose dobru košulju. Oni kupuju kvalitet“, objašnjava Dragana Milanović i dodaje da im low cost brendovi nisu konkurencija jer nemaju istu ciljnu grupu.

Poslovanje u doba pandemije

Prošla godina je svima zadala glabolje, ali je poslužila i da se mnoge stvari u poslovanju poslože. Da bi održali poslovanje, Roberto Baressi je počeo da proizvodi i medicinske uniforme, maske. „Pandemija nam je pomogla i da donesemo neke odluke koje smo odlagali. Tako smo zatvorili dve radnje, ali smo s druge strane, uložili u onlajn prodaju koja je eksplodirala. Ranije nam je prodavnica služila da dovede nekoga u prodavnicu, ljudi vole da probaju košulju pre nego što je kupe. Međutim, to se promenilo. Tokom pandemije su radije naručivali i vraćali ako pogreše nego što su dolazili u radnje. Onljan prodaja nam je zamenila promet u dve radnje koje smo zatvorili“, kaže Milanović.

Ona dodaje da misli da su tržni centri izgubili na atraktivnosti jer su ljudi shvatili da ne moraju da pale auto i traže parking da bi nešto kupili. „U onlajn prodaju treba ulagati i to nije promašena investicija, dok ulaganje u radnju u TC može biti“, naglašava ona.

Ipak, Roberto Baressi će nastaviti da širi i maloprodajnu mrežu, ali veoma pažljivo. Tako da se uskoro otvaraju dve radnje – Roberto Baressi par lei – sa ciljem da žensku liniji potpuno izdvoje i dodatno ojačaju. „Radnju u Krunskoj otvaramo tik uz našu postojeću radnju. Ona će biti ogledalo naših budućih radnji. Druga će biti otvorena u tržnom centru  Delta City“, kaže Milanović.

Ova godina, prema njenim rečima, neće biti nimalo drugačija od prethodne.

„Iskoristićemo vreme i da potpuno skockamo stvari u svom dvorištu, a onda planiramo i izlazak u inostranstvo. Verovatno putem franšizinga“, kaže Dragana Milanović

Related Posts