Za finansijske institucije koje žele da svojom kripto ponudom privuku ili zadrže klijente, trgovce koji se bave NFT-ijem ili centralne banke koje istražuju digitalne valute, ključan prvi korak je razumevanje kripto ekosistema. Zahvaljujući saradnji sa više od 60 kripto platformi, globalna mreža konsultanata i stručnjaka kompanije Visa u mogućnosti je da pomogne finansijskim institucijama da procene kripto potencijale, razviju konkretne strategije i kreiraju nova korisnička iskustva i inovacije, kao što su programi kripto nagrađivanja i integrisani CBDC novčanici.
„Videli smo promenu u načinu razmišljanja naših klijenata u poslednjih godinu dana, od želje da istražuju i eksperimentišu sa kriptovalutama, do kreiranja strategije i mapiranja razvoja proizvoda“, rekao je Karl Rutštajn, globalni direktor sektora Visa Consulting & Analytics u kompaniji Visa.
Danas Visa sarađuje sa klijentima i partnerima širom sveta, uključujući SAD, gde Visa tim radi sa kompanijom za finansijske usluge UMB Financial Corporation.
„Počeli smo da sarađujemo s kompanijom Visa da bismo saznali više o digitalnoj valuti i slučajevima upotrebe koji su najrelevantniji za različite oblasti poslovanja, dok služimo klijentima u godinama koje su pred nama“, istakla je Uma Vilson, izvršna potpredsednica, direktorka za informacije i proizvode u UMB banci. „Visa Consulting & Analytics tim nam je pomogao da razmišljamo o razvoju strategije – od izbora proizvoda i partnera do tehnologija, finansijskih procena, rizika i usklađenosti“, dodala je Vilson.
Visa ispitala stavove potrošača o upotrebi kriptovaluta
Novo istraživanje kompanije Visa pokazalo je značajnu svest i usvajanje kriptovaluta među potrošačima širom sveta. U novoj globalnoj studiji, „Kripto fenomen: stavovi potrošača i upotreba kriptovaluta“, Visa je otkrila da skoro jedna trećina ispitanika koristi kriptovalute kao sredstvo ulaganja ili kao sredstvo razmene. Na globalnom nivou, skoro 40 odsto anketiranih vlasnika kriptovaluta izjavilo je da će verovatno ili vrlo verovatno promeniti svoju banku za onu koja nudi proizvode kao što su kriptovalute u narednih 12 meseci.
„Kriptovalute predstavljaju tehnološki pomak u oblasti kretanja novca i digitalnog vlasništva. S obzirom na to da potrošači menjaju svoj pristup ulaganju i poglede na budućnost novca, svakoj finansijskoj instituciji će biti potrebna kripto strategija“, istakao je Teri Angelos, viši potpredsednik i globalni direktor fintech-a kompanije Visa.
Anketirajući više od 6.000 donosilaca finansijskih odluka na osam tržišta (Argentina, Australija, Brazil, Nemačka, Hong Kong, Južna Afrika, Ujedinjeno Kraljevstvo i SAD), Visa istraživanje je otkrilo značajne uvide.
- Naslovi o kriptovalutama imaju uticaja. Čak 94 odsto učesnika ankete na globalnom nivou, koji raspolažu finansijama u svom domaćinstvu, upoznato je sa kriptovalutama.
- Značajan segment je korišćenje kriptovaluta ili ulaganje u njih. Skoro jedna od tri odrasle osobe, koja zna za kriptovalute, već ih poseduje ili koristi, od čega većina (62 odsto) smatra da se upotreba kriptovaluta povećala u protekloj godini.
- Veće je interesovanje na tržištima u razvoju. Oko 37 odsto potrošača ispitanih na tržištima u razvoju koristi ili poseduje kriptovalute, u poređenju sa 29 odsto njih na razvijenim tržištima.
- Ključni motivacioni faktori su sticanje bogatstva i vera u kriptovalute kao budućnost finansijskih usluga. Ono što potrošače najviše podstiče da poseduju i koriste kriptovalute su učešće u „budućim tokovimanovca“ (42 odsto) i sticanje bogatstva (41 odsto).
- Kripto-povezane kartice i kripto nagrade su atraktivne. Među trenutnim vlasnicima kriptovaluta, 81 odsto zainteresovano je za kartice povezane sa kriptovalutom, koje omogućavaju konvertovanje i trošenje kriptovaluta kod prodavaca na isti način na koji možete da koristite debitnu ili kreditnu karticu tokom kupovine. Čak 84 odsto njih je zainteresovano za nagrade, koje vam omogućavaju da zaradite kripto, a potom trošite na svojoj kartici.
- Potrošači su voljni da promene banku u potrazi za kripto proizvodima. Globalno, 18 odsto učesnika ankete kaže da bi verovatno ili vrlo verovatno zamenili svoju banku onom koja nudi proizvode povezane sa kriptovalutama u narednih 12 meseci. Ovo se naročito odnosi na tržišta u razvoju, na kojima čak 24 odsto njih ima ovaj stav. Među potrošačima koji već poseduju kriptovalutu, skoro 40 odsto je spremno na ovu promenu.
[1] Ova studija obuhvatila je 9 fokus grupa i ukupno 10 dubinskih intervjua u Sjedinjenim Američkim Državama, Nemačkoj i Argentini od 14. jula do 26. jula 2021. i prikupila je 6.430 odgovora na onlajn ankete širom Argentine, Australije, Brazila, Nemačke, Hong Konga, Južne Afrike, SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva u periodu između 25. avgusta i 13. septembra 2021. godine.