Eurostat: Najveći udeo preduzeća koja prodaju onlajn nalazi se u Danskoj

by Vesna Lapčić

U 2020. godini, 22% preduzeća u EU ostvarilo je prodaju putem e-trgovine, a 19% je prijavilo da je njihova onlajn prodaja dostigla najmanje 1% njihovog ukupnog prometa, što predstavlja povećanje od 1 procentnog poena (pp) u poređenju sa 2019. i 6 pp u odnosu na 13% u 2010, podaci su Eurostata.

Stalni rast upotrebe e-trgovine u mnogim zemljama pojačan je pandemijom koronavirusa i ograničenjima kretanja, što je dovelo i do povećanog interesovanja kupaca i preduzeća za onlajn prodaju.

Danska je zabeležila najveći udeo preduzeća koja prodaju onlajn (e-prodaja od najmanje 1% njihovog ukupnog prometa) među državama članicama EU sa 38%, što je isti udeo kao i prethodne godine. Irska i Švedska su na drugom mestu sa po 34 odsto, beležeći povećanje od 1 i 3 pp u poređenju sa 2019.

Belgija i Finska su zabeležile najveći porast preduzeća koja prodaju onlajn (e-prodaja od najmanje 1% njihovog ukupnog prometa) u 2020. godini, obe koje su porasle za 5 pp na 31% i 24% respektivno. Nasuprot tome, Rumunija je zabeležila najveći pad među državama članicama, za 6 pp na 12%, a zatim slede Češka (-5 pp na 25%) i Portugal (-4 pp na 16%).

Slično kao i prethodnih godina, a na osnovu lokacije kupaca, najčešća je prodaja bila klijentima u svojoj zemlji (22% preduzeća), sa prodajom klijentima u drugim zemljama EU (9%) i ostatku svet (5%) ređe.

Štaviše, 2020. godine, 19% preduzeća u EU je obavljalo onlajn prodaju koristeći veb-sajtove ili aplikacije (veb prodaja), bilo privatnim potrošačima (B2C) (15%) ili preduzećima i vladi (B2BG) (12%), a 6% je koristilo Prodaja tipa EDI u cilju prodaje uglavnom svojim poslovnim kupcima. Preduzeća su svoju veb prodaju obavljala preko sopstvene veb stranice ili aplikacije (17% preduzeća) ili preko tržišta e-trgovine (8%).

Foto: Pixabay.com

Related Posts