Jasna je bila „Leteća Dadilja“, a onda je osmislila koncept „Dobrodošli u Mimoland“

by Vesna Lapčić

Preuzmite Welcome to Mimoland katalog.

Ideja o razvoju koncepta koja putovanje avionom pretvara u bajkovito iskustvo, nastala je pre sedam godina, kada je Jasna Dragojević, kao stjuardesa „Leteća Dadilja“ radila u kompaniji „Etihad Airways“.

Iskustvo stečeno tokom brojnih dugih letova i rada sa porodicama na letovima, izrodilo je viziju o formiranju koncepta dečijih proizvoda koji obezbeđuju prijatnija putovanja avionom i ujedno ostvaruju benefit kako za avio-industriju tako i za sve putnike ‒ od dece, do roditelja i ostalih.

„Svi oni žele da što lepše provedu svoje letove, koji u brojnim slučajevima mogu biti stresni, upravo zbog nepostojanja adekvatnog sadržaja za decu“, kaže Jasna Dragojević koja je završila menadžment u hotelijerstvu, a poslednje dve godine je radila kao konsultant za razvoj turizma u Opštini Mionica gde je i odrasla.

Jasna se nekoliko godina bavila i pr-om, imala je i svoju agenciju. Ipak, te 2013. je poželela da obiđe svet i sticajem neobičnih okolnosti prijavila se za posao stujuardese u Etihadu. „To mi je bila želja od malena i najlepši period u mom životu. Obišla sam sve kontinente i bila u mnogim zemljama: Južnoj i Severnoj Americi, Aziji, Južnoafričkoj Republici, Australiji… U tom periodu smo imali pregršt vremena da upoznamo lokaciju na koju letimo. Koliko je posao bio interesantan, toliko je fascinantno bilo sve ono što dolazi uz taj posao“, kaže Jasna.

Najviše joj se dopao Singapur zbog specifične arhitekture, kulturnih znamenitosti, kulinarskih specijaliteta i noćnog života. Grad u kojem bi mogla da živi je, Kejp Taun u kojem su je oduševili prirodna bogastva, raznolikost biljnog i životinjskog sveta, tradicija, šarenolika kuhinja i bajkovita vinska polja. „Energija tog grada mi je baš prijala“, kaže ona.

Posao stujuardese je lep, ali kako kaže, nije za ceo život. Već nakon prve godine je počela da razmišlja šta bi to mogla da radi nakon tog posla. Istraživala je avio kompanije i njihove dodatne usluge.

Odluka – realizacija vizije!

„Sve je upravo počelo mojom aktivnošću tokom letova. Izrađivala sam igračke od raznoraznih rekvizita sa aviona, koje sam darivala deci, pričajući im o svetu gde su čuda moguća, gde oslikani jastuci postaju vilenjaci, vodeći nas na avanturu, u kojoj svi imamo moć da ostvarimo svoje snove. Uvek bih kapetana zamolila da potpiše čarobne jastuke, jer deca na poseban način doživljavaju pilote. Jednom prilikom, pilot po imenu Kristofer, kojem sam odnela 20 igračaka na potpis, rekao mi je da nikada nije sreo stjuardesu koja je toliko entuzijastična po pitanju svog posla i upitao zašto od jastuka ne napravim biznis. Ja sam ga pogledala u oči i istog trenutka odgovorila: „Da znate da hoću!“ On je još dodao da bih mogla igračku da nazovem Mimos što je na njegovom lokalnom dijalektu reč za nešto nežno i lepo što od srca darujemo“, priča Jasna.

Oduševljena predlogom, odlučila je da čitav koncept nazove „Welcome to Mimoland“. Za početnu realizaciju podigla je kredit u Abu Dabiju, dobila je povoljne uslove što ju je dodatno motivisalo. Počela je sa 20.000 evra, a do sada je u čitav projekat investirano više od 30.000 evra.

„Sve što sam zaradila sam investirala u posao“, kaže Jasna.

Šta je „Welcome to Mimoland“?

Prvo je osmislila jastuke koji se dele u avionima i postaju vilenjaci koji čuvaju decu i vode ih u svet snova. Priča o zemlji Mimolend se razvijala u njenoj mašti paralelno radeći sa decom na letovima. Razgovarala je sa njima i videla da im se to jako dopada. Od jednostavnih proizvoda počela je da razvija čitavu priču. Naime, shvatila je da deo koncepta Mimoland treba da bude i knjiga „Mimoland by the Flying Fairy“ koju je ubrzo počela da piše. Sama knjiga, kako kaže, propagira ljudske vrednosti: ljubav, toleranciju, mir, poštovanje različitosti među ljudima i veru u svoje i tuđe potencijale.

Okupila je tim ljudi  jer pisanje za decu zahteva posebnu veštinu, a ilustracije predstavljaju jednako važan segment. Predivne ilustracije je oslikala akademska slikarka Ana Grigorjev. Na pisanju je radila sa najuticajnijim editorom iz oblasti dečije književnosti u  SAD Haroldom Andrdavnom (Harold Underdown), kopieditor je bila Džoset Hadad (Josette Haddad).

Dakle, Mimoland je koncept zabave i edukacije dece od pet do 12 godina, prvenstveno na avio letovima, sa potencijalom za daleko širi plasman. Od nastanka ideje, od pre 7 godina, do današnjeg dana, koncept se širio i danas ga čine: knjiga „Mimoland by the Flying Fairy“, kolekcija jastuka „Mimo Magic Pillows“, kao i proizvodi poput rančeva, odevnih predmeta za putovanja itd.

                         

Poseban naglasak Jasna stvalja na digitalne proizvode i aplikaciju u razvoju „Welcome to Mimoland“ koja  putem tehnologije proširene stvarnosti ( Augumented Reality) knjigu pretvara u interaktivnu igricu i vilenjake dovodi u realan prostor.

Kako bi se deca kroz tematiku avijacije oslobodila strahova, učeći o značaju negovanju ljudskih vrednosti, u saradnji sa timom psihologa i pedagoga osmišljen je i program edukativnih događaja sastavljenih od pet radionica „Mimo Magic Events“ i predstava „Dobrodošli u Mimoland“.  Naime, ovaj projekat prepoznale su kulturno-obrazovne ustanove u opštini Mionica sa kojima je ostvarena uspešna saradnja i realizacija  brojnih aktivnosti  za decu tokom prethodnih godina.

„Svaki segment koncepta nastao je kao rezultat detaljnog istraživanja tržišta i konkurencije, u saradnji sa pedagoškom strukom i jedinstven je u svetu i po tome što ne postoji „priča“ koja uvodi svet avijacije u svet bajki. Avio kompanije uglavnom kupuju franšize svetskih dečijih brendova“, priča Jasna.

Vreme je za investitora i dalji razvoj

 Jasna je od samog početka imala cilj da kreira projekat koji će biti namenjen svetskom tržištu, da se na aerodromima širom sveta, u okviru duty free prodavnica prodaju proizvodi, ali i da se ceo koncept ponudi avio-kompanijama koje prepoznaju značaj ovakve usluge na svojim letovima.

„Mimolend je idealan da se ekranizuje, da se pretoči u igricu, tako da bi u ceo koncept mogla da se uključi industrija zabave, gejminga, filmska industrija, kako bi se brend dalje razvijao. Verujem da zbog svoje unikatne priče, može da napravi komercijalni uspeh poput kompanije koja je plasirala planetarno poznat koncept „Talking Tom“. Za tako nešto potrebne su dodatne investicije u razvoj tako da nastojim da pronađem partnera investitora kako bismo Mimolend učinili svetski prepoznatljivim. Po mom mišljenju, potrebno je da se ulože dodatna sredstva kako bi se projekat doveo u fazu da se ponudi adekvatnoj kompaniji iz industrije zabave“, kaže Jasna i dodaje da je brend zaštićen.

U ovom trenutku, aktuelni proizvodi se nalaze u okviru duty free prodavnica na Beogradskom aerodromu i Delfi knjižarama i mogu se naručiti putem sajta www.welcometomimoland.com.

 

CHARLIE the aviator – još jedan Jasnin projekat
Čarli aviator je magnet u obliku dečaka koji je avijatičar. Njegov lik putuje po svetu i želi da nauči sve jezike sveta. Ideja je bila da turistički magnet koji većina voli da kupuje prilikom putovanja dobije dodatnu vrednost. Napravili smo aplikaciju, ja kao idejni tvorac i menadžer projekta i moja prijateljica iz SAD kao finansijer. Kada se kamero uređaja uperi u Čarlija, iz magneta iskoči karakter koji ima interakciju sa korisnikom. Na primer, na aplikaciji se odabere fraza „Hvala“ i jezik na koji istu želite da prevedete.Turisti na putovanjima vole da nauče određene fraze na jeziku zemlje u koju putuju poput: „dobar dan, hvala, volim te, prijatno, živeli… “ Takođe, mnogi kupuju magnete za uspomenu. Upravo zato smo kreirali naš proizvod u nastojanju da unesemo razigranu inovaciju na tržište suvenira i poklona.

Related Posts