FemTech je izraz koji se sve češće koristi u svetu, a označava kompanije koje se fokusiraju na žensko zdravstvo. Ulaganje u ove kompanije u SAD je poraslo sa 0,8 milijardi dolara u 2021. na 3,3 milijarde u 2022. godini, a procene su da će globalno FemTech tržište dostići 75 milijardi dolara do 2025.
Naime, Swiss Re, najveći svetski reosiguravač, ističe da su žene nedovoljno zastupljene u medicinskim istraživanjima. Takođe, određeni podaci pokazuju da se kod žena češće javljaju neželjena dejstva lekova u odnosu na muškarce što ovaj problem dodatno usložnjava. Usled toga, sve više se govori o rodnoj medicini koja bi trebalo navedeni problem da reši, a kompanije su počele da se takmiče u personalizovanim ponudama za žene od lekova do aplikacija.
Swiss Re navodi da FemTech zapravo puruža personalizovani sigitalnu negu, telemedicinu, usluge podrške „jedan na jedan“. Doduše, trenutno su najzastupljenije u oblasti akušerstva, ginekologije i fertiliteta. Ipak, oblasti se proširuju, pa se sve više ulaže u tehnike rekonstrukcije mekih tkiva, ranog otkrivanja raka dojke…
Kako to obično biva sa novim tehnologijama, javili su se i novi rizici – pre svega oko „curenja“ ili neovlašćenog „prikupljanja“ podataka. Tako se dešava da majka koja koristi aplikaciju za dojenje počinje da dobija oglase za mršavljenje što ne samo da je problem korišćenja njenih podataka već i stvaranja dodatnog pritiska da treba da smrša što može biti na uštrb i svog i detetovog zdravlja.
Zaključak švajcarskog reosiguravača je da svakako pitanje zdravstvene rodne jednakosti treba da bude u fokusu ali nikako sa dodatnim negativnim posledicama po žene.