Rukovodioci finansijskog sektora uključeni u donošenje odluka o osiguranju očekuju naglo povećanje prihoda od „ugrađenih“ ponuda/polisa osiguranja. To je zaključak nedavnog istraživanja američkog osiguravajućeg društva Chubb u studiji pod naslovom „Banke i trka za digitalni novčanik – Ugrađena strategija osiguranja“.
Ugrađeno osiguranje funkcioniše tako što se praktično integriše u druge proizvode obično na mestu prodaje. Ovo se može uraditi kroz partnerstva osiguravajućih kompanija i drugih preduzeća, kao što su trgovci na malo, turističke kompanije, rent a car i drugi. Ako ste bili u prilici da rentirate kola u inostranstvu, na primer, na letovanju uz cenu rente obično bi vam prodavci nudili i različite opcije osiguranja, najčešće delimično i potpuno. Ovo bi se moglo smatrati integrisanim osiguranjem (engl. embedded insurance). Verujemo i da vam je uz putovanje osim putnog zdravstvenog osiguranja nuđeno i osiguranje od otkaza putovanja, ili za gubitak prtljaga, što je još jedan primer koji objašnjava ovu kovanicu. Čak i jedna od najvećih platformi za rezervaciju smeštaja Airb’n’b nudi osiguranje za rentijere.
Rezultati pomenutog istraživanja pokazuju da većina odnosno 56 procenata anketiranih rukovodilaca očekuje da će ostvariti više od 10 procenata prihoda od „ugrađenih“ usluga osiguranja za tri godine. Trenutno samo jedna od pet anketiranih kompanija ostvaruje više od 10 odsto prihoda od takvih proizvoda.
Sve veći broj banaka i finansijskih kompanija takođe smatra da je neophodno imati digitalnu ponudu osiguranja ugrađenu u web sajtove ili aplikacije. Osamdeset jedan odsto ispitanika reklo je da je digitalno osiguranje ugrađeno u web stranice i aplikacije neophodno, a ne opciono, što ukazuje, između ostalog, na sve veće prihvatanje proizvoda osiguranja na platformama finansijskih usluga.
Posebno izraženo u Aziji
Ovaj trend je najizraženiji na tržištima u razvoju u Latinskoj Americi i Aziji, dok interesovanje potrošača raste u Evropi. Prema studiji, potražnja potrošača za integrisanim osiguranjem je u procvatu, a više od polovine anketiranih potrošača širom sveta izrazilo je interesovanje za kupovinu dodatnog osiguranja. Četrdeset šest procenata potrošača veruje da su digitalni kanali najpogodniji način za kupovinu osiguranja.
Globalno istraživanje na 2.000 potrošača i 200 rukovodilaca finansijske industrije sprovedeno je u drugom kvartalu ove godine.