Upravljanje hotelima zahteva vrhunske profesionalce

Piše: Tamara Simić, CEO Tokata d.o.o

by Vesna Lapčić

Facility management je izuzetno odgovorna disciplina koja formira i definiše kvalitet objekta, njegovu funkcionalnost, vrednost i prepoznatljivost. S druge strane, korisnicima omogućava udobnost i komfor koji se postižu nizom usluga iz oblasti upravljanja i održavanja objekata i to tretirajući nekretnine, životnu sredinu, energetsku efikasnost, bezbednost, usklađenost sa zakonskim propisima, pa čak i marketing.

Primena ovako zahtevnog seta usluga u hotelijerstvu je još izazovnija zbog visokih očekivanja posetilaca i gostiju, ali i zbog jake konkurencije na tržištu. Od facility managament kompanija koje upravljaju hotelima, poput Tokate, očekuju se inovacije sa izuzetnim efektima u svakom segmentu koje hotelski ambijent može i mora da ponudi korisnicima.

Kompanija Tokata, specijalizovana za pružanje project, property i facility management usluga u svom  portfoliju ima i hotel Moxy, smešten u centru Beograda, na Vračaru. Upravljanje ovim hotelom, franšizom najvećeg globalnog

hotelskog lanca Mariott, na početku je predstavljalo veliki izazov. Zahtevi i standardi koje hoteli ovako brzorastućeg brenda postavljaju širom sveta i Evrope, visoki su i fokusiraju se na sadržaje i profesionalnost koji uključuju primenu savremenih tehnologija i potrebe društva. Samo profesionalci, kakav je Tokatin tim, mogu odgovoriti takvom zadatku.

 

Zašto je upravljanje hotelima daleko zahtevnije od upravljanja poslovnim objektima? Poslovni objekti su uglavnom operativni od 9 do 17h, kada je redovno radno vreme većeg broja zakupaca. Tada se očekuje naročita pozornost svih službi, a najveći deo usluga i servisa se obavlja van redovnog radnog vremena. S druge strane, hoteli rade konstantno te službe zadužene za upravljanje i održavanje hotela moraju biti sinhronizovane i funkcionisati kao veliki orkestar koji svakodnevno vežba i nastupa. Upravo tako u Tokati opisujemo uslugu koju pružamo hotelu Moxy.

Hotel je renoviran i otvoren u martu prošle godine, nudi 131 smeštajnu jedinicu i za nepunih godinu dana je ugostio više od 23.000 gostiju. Pored fantastične internacionalne kuhinje i restorana koji je na raspolaganju i posetiocima, event management je dodatna usluga koju nudi Moxy u okviru dve konferencijske sale, opremljene i prostorno organizovane po želji korisnika.

Inovativna tehnološka rešenja se podrazumevaju u ovakvoj industriji gde je kontrola imperativ: zaposlenih, gostiju, instalacija i opreme putem informacionih tehnologija, pametnih sistema i programa koji nam omogućavaju odgovorno i održivo upravljanje energentima i raspoloživim resursima.

Servise u Tokati usklađujemo sa sezonama, a kompleksna infrastruktura koju poseduje Moxy podrazumeva angažovanje profesionalaca koji će svojim aktivnostima omogućiti da ovakav objekat i sam biznis budu uspešni, a menadžment dosledan svojim projekcijama operativnih troškova i povrata investicije. U ovom poslu proaktivnost je na prvom mestu. Osigurana je kroz set dnevnih kontrola kao i kroz saradnju, poverenje i timski rad svih službi. Prioriteti su kvalitet i gost, a rezultat ovakvog poslovanja je uspeh!

Dok su ostali komercijalni objekti na ispitu jednom do dva puta godišnje kada zakupci kroz ankete daju svoj sud o kvalitetu zgrade i usluga, hoteli su na svakodnevnom ispitu različitih struktura korisnika tokom čitave godine. To znači da u Tokati svaki dan uspešno polažemo set zahtevnih testova i možemo da odgovorimo i najzahtevnijim klijentima u hotelskoj industriji i drugim oblastima.

 

 

 

Related Posts