UniCredit Grupa je nastavila svoj niz od 19 uzastopnih kvartala profitabilnog rasta, ostvarivši rekordan neto profit od 2,6 milijardi evra u trećem kvartalu 2025. godine i ukupno 8,7 milijardi evra u prvih devet meseci godine, što predstavlja rast od 12,9% u odnosu na isti period prošle godine.
Ovi rezultati odražavaju uspešnu transformaciju UniCredita i strateški fokus na klijente, operativnu izvrsnost i efikasnost kapitala. Grupa nastavlja da otključava mogućnosti iz nedavnih strateških inicijativa, za koje se očekuje da će dodatno ojačati prihod i generisanje kapitala u fiskalnim godinama 2026. i 2027. Na osnovu rezultata od početka godine, Grupa potvrđuje prognozu neto dobiti za fiskalnu 2025. godinu od oko 10,5 milijardi evra.
Andrea Orcel, CEO UniCredit Grupe izjavio je: „UniCredit je ponovo isporučila rekordne rezultate – neto prihodi su porasli, troškovi su smanjeni u odnosu na prošlogodišnje rezultate. Sa neto profitom od 2,6 milijardi evra i RoTE od 19,1% za treći kvartal, potvrđujemo našu projekciju za 2025. godinu i nalazimo se na putu da ostvarimo najbolju godinu u istoriji banke. Zahvaljujući disciplinovanoj realizaciji strategije i efikasnom korišćenju kapitala, nastavićemo da gradimo održivu vrednost za sve naše zainteresovane strane.“
Prinos na kapital (RoTE) za treći kvartal 2025. iznosi 19,1% i 21,7% nakon devet meseci tekuće godine, uz snažan doprinos svih banaka, članica UniCredit Grupe, čime je dodatno ubrzano sprovođenje pobedničke strategije. Neto prihodi porasli su 1,2% u odnosu na prethodnu godinu i iznose 6,1 milijardu evra, dok su troškovi smanjeni za 0,1%, što odražava snažnu operativnu efikasnost. Trošak rizika ostao je nizak na 10 baznih poena. Kapitalna pozicija ostaje izuzetno snažna – CET1 racio iznosi 14,8%, uprkos regulatornim pritiscima, zahvaljujući organskom stvaranju kapitala od 2,6 milijardi evra.
Disciplinovana alokacija kapitala nastavlja da poboljšava strukturnu zaradu. Konsolidacija kapitala Commerzbank i Alpha banke, internalizacija životnog osiguranja u Italiji i investicije u Vodeno i Alpha banku Rumunija jačaju geografski i klijentski miks, i povećavajući profitabilnost.