Top 500 bankarskih brendova, vrednost u padu

by Vesna Lapčić

Prvi put nakon svetske finansijske krize, ukupna vrednost top 500 bankarskih brendova prema listi The Banker, pala je dva odsto u odnosu na godinu ranije. Pad je usledio nakon godina dvocifrenog rasta prethodnih godina.

Ovakvi rezultati su posledica, kako kaže Dejvid Haj, CEO konsultantske kompanije Brand Finance, koja je zadužena za ovo istraživanje, globalnih ekonomskih očekivanja. Ključni element u vrednovanju brenda jesu projekcije zarade – a bankarski analitičari konstantno revidiraju procenjenu zaradu banaka i to nadole. „Ključne brojke koje naša analiza obuhvata konstantno opadaju, ipak, ljudi i dalje veruju bankama za razliku od pretkriznog perioda“, rekao je on, a prenosi The Banker.

Ukupna vrednost top 500 brendova je 1327 milijardi dolara. Vrednost brendova je najviše opala u Evropi i to 7,1 odsto, evropsko tržište prati Afrika sa 6,8 odsto, zatim Severna Amerika sa 5,3 odsto. U regionu Azije i Pacifika, koji je bio glavni nosilac rasta vrednosti brendova, vrendost je takođe lagano opala za 1,3 odsto. Centralna i Južna Amerika, sa druge strane, zabeležili su rast vrednosti brendva 7,2 odsto kao i banke na području Srednjeg istoka koje su ostvarile rast od 3,2 odsto.

Četvrtu godinu za redom, Kina je vodeća zemlja među 50 zemalja iz kojih dolaze najvrednije banke. Međutim, kineske banke su ostvarile rast od svega jedan odsto u poređenju sa 28 odsto godinu dana ranije ili 22 odsto 2018. Uprkos usporavanju, listi Top 500 se pridružila još jedna kineska banka čime se broj kineskih banaka popeo na 49 i više od polovine kineskih banaka na listi je povećalo vrednost brenda.

Na drugom mestu je SAD čije su banke zabeležile pad od pet odsto vrednosti bredova. Kanada i Velika Britanija zadržavaju svoju treću i četvrtu poziciju. Japan se popeo na peto mesto uprkos stagnaciji, dok je Francuska pala na šesto mesto.

Australija je zabeležila najveći pad od 22 odsto i svih devet banaka koje se nalaze na listi su zabeležile pad vrednosti bredna i pozicije.

Vijetnam je s druge strane, zabeležio najveći rast od 146 odsto posmatrajući po zemljama i više nego udvostručio broj banaka na Top 500.

Top 50 brendova sa liste TOP 500

Top 50 brands
Izvor: The Banker/Brand Finance

Related Posts