Poznati vaterpolista Andrija Prlainović svojim brendom preplivao do svetskog tržišta

Piše: Olivera Bojić; foto: Keel

by Vesna Lapčić

Jedan od najpoznatijih vaterpolista Andrija Prlainović sa osvojenih više od 70 medalja u karijeri, van bazena poslednjih desetak godina igra i tržišnu utakmicu.

“Biznis kapicu“ je stavio kad je pokrenuo Keel brend opreme za vateropolo i sport.

„Ideja o brendu nastala je 2013. godine kad je kod mene došao Srđan Tomić, današnji partner, sa idejom o stvaranju srpskog brenda za vaterpolo i vodene sportove uopšte. Odmah mi se ideja svidela, pomislio sam da je sasvim logično da iz zemlje gde postoji tako velika vaterpolo tradicija iznikne i jedan brend za proizvodnju opreme. Motiv je bio da napravimo kvalitetne proizvode za vaterpolo, jer do tada niko u Srbiji nije uspeo“, priča Andrija.

O početku “biznis turnira“  višestruki evropski, svetski i olimpijski šampion kaže da je teško “plivati“ u poslovnim vodama isto kao što nije lako ni juriti loptu u bazenu. Svet proizvodnje, plasmana i direktne prodaje artikala za njega je bio nešto potpuno novo.

„Nismo imali nimalo iskustva u takvim poduhvatima, sve smo učili onako usput“, kaže Prlainović.

Kupaći kostimi, majice…

U internet prodavnici brenda Keel postoji više od četrdeset proizvoda u ponudi, uključujući kupaće za vaterpolo, rančeve, majice, bade mantile, trenerke i vaterpolo lopte. Takođe, pod njegovim brendom proizvode se kupaći kostimi za rekreativno plivanje za decu i ženski kostimi, lopte za vaterpolo, mornarska majica Keel koja je jedan od njegovih omiljenih proizvoda.

Njegov sportski brend Keel je prilično brzo postao poznat u svetu vaterpola. Svoja poznanstva iz vaterpola, kako kaže, iskoristio je za promociju brenda. Ipak, bilo je poteškoća, pogrešnih procena, istraživanja, sponzorstava koji nisu doneli rezultate na kraju, napominje on.

„Bili smo početnici, krenuli smo od nule i znali smo samo šta želimo, ne baš i kako se dolazi do toga. Znao sam kako treba da izgleda vrhunska oprema za vaterpolo i težili smo to da postignemo. Za razvoj proizvoda trebalo je mnogo vremena u prvih nekoliko godina, tu je bezbroj detalja, sitnica koje mnogo znače za kasniju prodaju i plasman“, kaže Andrija za Sve o novcu.

Za male preduzetnike trebalo bi, prema njegovim mišljenju, da ima više podsticaja.

Podsticaja za male preduzetnike je veoma malo. Mislim da do sada uopšte nismo uspeli da dođemo do nekih sredstava koja bi se mogla svrstati kao pomoć države. To je najveći problem sa kojim se suočavaju i drugi mali preduzetnici“, smatra Prlainović.

“Biznis turnir“

Tržište za prodaju vaterpolo opreme je veliko, sportska oprema Keel izvozi se u više od 40 zemalja širom sveta: Egipat, Australiju, Češku, Singapur, SAD, Kazahstan…

„Imamo klijente u državama za koje nisam ni znao da imaju vaterpoliste, tržište je veliko. Od početka smo se opredelili za kvalitet i vodili smo se time da će jedino proizvod vrhunskog kvaliteta i dizajna biti ravnopravan na svetskom tržištu. Ljudi su to brzo počeli da prepoznaju, veliki broj klijenata je sa nama više godina, ima klubova sa kojima sarađujemo već osam  godina, nisu nas zamenili sa nekim drugim, to nam je najveći kompliment“, navodi Prlainović.

U početku se oprema za vaterpolo Keel proizvodila u Mađarskoj, dok se danas, kako on kaže,

kompletan asortiman proizvodi u Srbiji. Materijali od kojih se proizvodi oprema a koje nabavljaju u Italiji, kako ističe, otporni su na hlor, sunce i brzo se suše.

„Materijali su specifični, kao i šivenje kupaćih kostima. Dosta je zahtevnije raditi sa ovom opremom u odnosu na tekstil“, kaže Andrija.

Naravno, postoje brendovi za vaterpolo opremu u svetu koji su, kako kaže, poznatiji i veći od njegovog brenda.

„Mi rastemo, razvijamo se i dalje, učimo, i svaka godina je najbolja do sada. Taj trend želimo da zadržimo“, kaže on.

Sponzorstvo i reprezentacija

Pre osam godina (početkom 2016) brend Keel postaje generalni sponzor vaterpolo reprezentacije Srbije. Reprezentacija Srbije tada je dobila novu opremu i 2016. godine osvojila titulu šampiona Evrope. Takođe, dobila je i zlatnu medalju na Letnjim olimpijskim igrama u Rio De Ženeiru. Sledeće, 2017. godine, kako on podseća, reprezentacija je osvojila bronzu na svetskom prvenstvu u Budimpešti, dok je u periodu do 2021. kada je odbranjena zlatna medalja na Olimpijskim igrama u Tokiju.

„Keel je i dalje ponosni sponzor Vaterpolo Saveza Srbije. Rekao bih da je uspon našeg brenda krenuo u korak sa zlatnim periodom naše reprezentacije“, kaže on.

Prelazak u Francusku

Andrija Prlainović (28. april 1987.) višestruki olimpijski, svetski i evropski vaterpolo šampion, jedan je od najtrofejnijih srpskih olimpijaca, sa više od 70 medalja.

Vaterpolo je počeo da trenira sa šest godina i karijeru je počeo u Jadranu iz Herceg Novog. Na internetu o njegovoj karijeri piše da je sa 15 godina, nakon mlađih selekcija zaigrao za prvi tim, a naredne tri godine je bio član najboljeg tima Jadrana. U to vreme Jadran je bio šampion Srbije i Crne Gore.

Nakon raspada zajedničke države Srbije i Crne Gore, 2006. godine, odlučio se da igra za reprezentaciju Srbije i postao prepoznatljiv igrač sa brojem 11 na kapici. Do sada je odigrao 321 utakmicu i postigao 519 golova.

U Partizan je prešao 2006. godina. Za pet godina u klubu sa Banjice, Prlainović je pet puta bio pobednik Prvenstva i Kupa Srbije. Pored toga, osvojio je dva puta Eurointer ligu, a u šampionskoj 2009/2010 Partizan je bio šampion Evrope nakon 35 godina.

Sa Partizanom je 2011. godine osvojio Ligu šampiona  i prešao u Pro Reko, sa kojim je sledeće sezone takođe osvojio Ligu Šampiona, da bi  2012. prešao u Zvezdu i takođe u toj sezoni došao do Lige Šampiona. Po tome su on i Duško Pijetlović jedinstveni jer su sa tri kluba u tri sezone bili šampioni Evrope. Kasnije je i sa Solnokom osvojio titulu šampiona Evrope.

Nakon Italije prešao je u Mađarsku i potpisao ugovor sa Solnokom. Posle tri godine saradnje sa Solnokom, zaigrao je za drugi klub u Budimpešti – OSC. Od 2020. godine igra za francuski Marselj.

„Razmišljam o periodu posle karijere, nisam još definitivno odlučio čime bih se bavio. Sa opremom Keel svakako nastavljam više nego do sada“, kaže Prlainović za Sve o novcu u danima kada se sprema za novu sezonu u Francuskoj.

Za dve godine od preduzetničke ideje do strateškog partnerstva

 

 

Related Posts