Potrošači se sve više okreću biometrijskim platnim karticama, 51 odsto je spremno da je poseduje pokazuje globalno istraživanje kompanije Fingerprints.
Pandemija je brzo promenila način na koji plaćamo i naš stav prema tome kako želimo da platimo u budućnosti. Potreba za sigurnijim i beskontaktnim načinima plaćanja eskalirala je i potrošači prihvataju beskontaktne kartice kao preferirano sredstvo plaćanja, a 77% ih redovno koristi u prodavnici. Međutim, paralelno sa povećanom upotrebom beskontaktnih rastu i zabrinutosti za sigurnost i upotrebljivost.
„PIN kodovi su već dugo dosadni, ali ko bi pre godinu dana mogao pomisliti da će se svaki treći potrošač plašiti dodirivanja PIN-a kad plaća u prodavnici?“ rekla je Lina Andolf-Orup, direktor marketinga u Fingerprints.
Zabrinutost upotrebe PIN-a sada je jednaka zabrinutosti rukovanja gotovinom zbog straha od zaraze virusima, prema novoj globalnoj studiji kompanije Fingerprints, koju je sprovela kompanija Kantar na pet globalnih tržišta.
Porasla je potreba za sigurnim i beskontaktnim načinima plaćanjima
Potrošači sve manje koriste gotovinu, svega 22 odsto, dok je bankarska kartica postala dominantna sa 73 odsto, a mobilne novčanike koriste dva odsto ljudi.
Beskontaktnu karticu u Francuskoj koristi 60 odsto ljudi, u Velikoj Britaniji 57 odsto, čak i u Nemačkoj u kojoj potrošači zaista vole gotovinu, 38 odsto koristi kartice. Beskontaktne kartice se koriste veoma često, odnosno 77 odsto ih koristi bar jednom nedeljno.
Većina potrošača (63%) misli da će u budućnosti još više koristiti beskontaktne kartice. Verovatno će porasti i mobilna plaćanja – svaki četvrti misli da će ga koristiti više nego danas, ali 32% i dalje misli da ubuduće uopšte neće vršiti mobilna plaćanja u prodavnici. Postoje neke razlike između tržišta i segmenata, ali sveukupna slika ostaje dosledna da će potrošnja i naklonost beskontaktnim karticama ostati.
Potrošačima je potreban razlog da veruju beskontaktnom
Glavni razlog naklonosti potrošača prema kartici je poverenje – laka je za upotrebu (78%), radi svuda (70%), sigurna je (68%) – i naravno, može da posluži kao dopuna pametnom telefonu, posebno za plaćanje putem Interneta. Međutim, za „stvarni život“, plaćanja u prodavnicama, vrlo malo ljudi misli prvo na mobilne uređaje.
„Međutim, beskontaktna kartica daleko nije savršena. Potrošači su zabrinuti zbog sigurnosti, a ovaj nivo zabrinutosti porastao je od našeg ranijeg istraživanja, verovatno podstaknuto sve većom upotrebom i povećanim ograničenjima plaćanja. Ljudi su svesni i sve su zabrinutiji da li neko može da koristi njihovu karticu ako je izgubi. S druge strane, takođe postoji problem sa ograničenjem transakcija i zabuna koju uzrokuje i dalje često unošenje vašeg PIN-a – nepoželjan korak ne samo zbog higijenskih razloga već i kao dodatna tačka trenja. Potrošačima je zaista potreban razlog za beskontaktno poverenje, kako sa bezbednosne, tako i sa stanovišta upotrebljivosti “, rekao je Andolf-Orup.
Foto: Bometrikupdate.com