Popularnost podkasta raste: Švedski Acast akvizirao RadioPublic

by Vesna Lapčić

Dokaz da podkasti postaju sve profitabilni pronalazimo u sve većem broju investicija u podkast platforme, kao i akvizicija u ovoj industriji. Nakon što je prošle nedelje iHearMedia najavila kupovinu Triton Digital-a kako bi proširila svoje podkast usluge, u petak je stigla vest i da će švedska podkast kompanija Acast akvizirati RadioPublic kako bi se proširila na američko tržište, piše Startit.

RadioPublic nudi besplatnu podkast aplikaciju, uz dodatne usluge kao što su Podsite i Affinity Promotions. Podsite je usluga koja omogućava podkasterima da naprave besplatan vebsajt za svoje nastupe, dok im Affinity Promotions pomaže da ciljaju svoje najvernije slušaoce pomoću tekstualnih poruka. RadioPublic aplikacija će i nakon akvizicije ostati aktivna, a njen tim će se i dalje nalaziti u SAD-u.

Acast upravlja hosting platformom, mrežom oglašavanja i audio aplikacijom. Krajem prošle godine
Acast je ušao u partnerstvo sa kompanijom Patreon kako bi emitovao njihove serije na svojoj platformi.
Prema rečima kompanije, na osnovu prihoda i investicija, Acast je najveća podkast kompanija na svetu, a akvizicijom RadioPublic-a će se proširiti na američko tržište i dobiti pristup još većem broju podkastera.

Kao što smo već pisali, pandemija je dodatno podstakla rast i popularnost podkast platformi, a kompanije ostvaraju sve veće prihode od reklama tokom podkasta. Predviđa se da će ovi prihodi premašiti milijardu dolara tokom 2021. godine, što je porast od 35% u odnosu na 2020. godinu.

Izvor: The Verge, Radio World

Related Posts