Tomas Jacob “Tommy” Hilfiger rođen je 1951. godine u Elmiri, državi Njujork. Još kao tinejdžer imao je interesovanje za modu i preduzetništvo — 1969. godine sa štednjom od 150 dolara otvara svoju prvu radnju „People’s Place” u rodnom gradu, prodavnicu odeće, muzike i mladih trendova.
Radnja se tokom sedamdesetih proširila na lanac od deset prodavnica, ali je 1977. doživela bankrot. Nakon toga, Hilfiger se seli u Njujork i radi na raznim modnim linijama, sve dok 1985. uz podršku tekstilnog magnata Mohana Murjanija ne lansira svoju prvu zvaničnu kolekciju odeće koju potpisuje sa svojim imenom. Ta kolekcija je imala klasičan američki stil — košulje sa dugmićima, chinos pantalone, komade odeće koji su spoj elegancije i casual-a.
Škakljiva marketinška kampanja
Hilfiger je tada angažovao legendarnog reklamnog stručnjaka Georgea Loisa da kreira kampanju koja će što brže podići vidljivost novog brenda. Jedna od tih, najčuvenijih reklama („billboard“) bila je, kako se veruje, postavljena na Times Square u New Yorku. Umesto fotografija modela, oglas je koristio inicijale već poznatih američkih dizajnera – R.L. (Ralph Lauren), C.K. (Calvin Klein), P.E. (Perry Ellis) – uz novi inicijal „T.H.“ (Tommy Hilfiger), implicirajući da Hilfiger sada pripada toj ekskluzivnoj grupi poznatih dizajnera. Oglas je imao poruku okvirno: “The 4 great American designers for men are: Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein, Tommy Hilfiger.” (Četiri velika američka dizajnera za muškarce su: Ralf Loren, Peri Elis, Kevin Klajn i Tomi Hilfidžer).
Ta kampanja se često naziva „hangman campaign“ — zbog stila u kojem su inicijali prikazani (kao u igri „vešanje“, sa praznim mestima) pre nego što je „T.H.“ popunjen. Hilfiger je sam priznao da je bio vrlo nesiguran u želju da se uključi u kampanju koja ga poredi sa dizajnerima koji su već bili etablirani, smatrajući da može da izgleda kao pretenciozno jer njegov brend u to vreme nije bio baš toliko poznat.
Kampanja je bila značajan marketinški pomak – izazvala je pažnju, kontroverzu, interakciju u modnim krugovima, ali i širu javnost zainteresovanu ko je taj „T.H.“. Time se ime Hilfiger-a zaista „probilo“ u industriji, a mnogi Njujorčani su zaista poverovali da kupuju odeću poznatog brenda, za koji su doduše tek čuli. Ovo je pravi dokaz kako verovanje u nešto ili percepcija nečega može dovesti do uspeha.
Iako je stil brenda bio okrenut sportskoj eleganciji, moda u hip-hop zajednici tokom devedesetig godina prošlog veka takođe je značajno doprinela rastu brenda. Naime, kada je Snoop Dogg nosio Tommy Hilfiger duksericu tokom emisije „Saturday Night Live”, prodaja tog komada u Njujorku je bukvalno eksplodirala.
Brend je postao poznat, širi se na žensku modu, obuću, parfeme, dodatke, a 2006. godine privatna investiciona firma Apax Partners kupuje kompaniju za oko 1,6 milijardi dolara. Posle četiri godine brend preuzima PVH Corp. (Phillips-Van Heusen) koji ga do danas vodi. Danas posluje u više od 100 zemalja širom sveta sa više od 2000 prodavnica.
Fiskalna 2024. nešto lošija od prethodne
U 2023. godini, globalna maloprodaja brenda Tommy Hilfiger (sve proizvode pod tom markom) iznosila je oko devetmilijardi dolara. Za fiskalnu godinu 2024 (koja za PVH Corp. završava 2. februara 2025), prihod firme PVH ukupno je pao za oko 6% na 8,653 milijardi USD sa 9,218 milijardi u 2023. Pri tome, Tommy Hilfiger je zabeležio pad prihoda od oko 5% u 2024. u odnosu na 2023.
Najjači tržišni region za Tommy Hilfiger je Evropa odakle dolazi polovina prihoda što se vidi iz strukture prihoda kompanije roditelja (PVH) iz 2023. godine. Sjedinjene Američke Države su drugi najveći pojedinačni region, sa ~29% prihoda za PVH u 2023. godini. Ostali značajni regioni uključuju Azijsko-Pacifik, Latinsku Ameriku, i Kanadu, ali u procentualnom smislu su manji u odnosu na Evropu i SAD.
PVH očekuje da bi prihodi u 2025. mogli da ostanu otprilike na nivou iz 2024., odnosno da će biti blagi rast, u zavisnosti od kursnih razlika i drugih faktora.
Poslovni izazovi dolaze iz pada prihoda sa internacionalnih tržišta, posebno evropskog. A profitabilnost je, kako kažu, neophodno poboljšati kroz promene u kanalu distribucije (više direktne prodaje, manje posrednika), optimizaciju troškova i ublažavanje uticaja kursnih oscilacija.