Ne pecaj se: Kako se zaštiti od fišing napada u bankarstvu

by Vesna Lapčić

Addiko banka je danas organizovala konferenciju za medije posvećenu važnoj temi – zaštiti korisnika od fišinga u bankarstvu –  sa ciljem da se javnost informiše o najnovijim trendovima i metodama prevencije u borbi protiv ove vrste prevara.

Fišing, kao oblik prevare u digitalnom bankarstvu, postaje sve učestaliji izazov za korisnike i same banke. Addiko banka s punim uvidom u rastuću opasnost koju fišing nosi, posvećena je zaštiti svojih klijenata od ovakvih prevara.

“U današnjem svetu, digitalizacija je neizbežna, a kupci su sve više povezani i očekuju brze, efikasne i sigurne usluge. Zato se Addiko banka posvećuje pružanju najboljeg iskustva svojim klijentima kroz digitalne kanale. Kontinuirano ulažemo u razvoj i unapređenje naših online i mobilnih aplikacija, kako bi omogućili jednostavnost, praktičnost i sigurnost u pružanju naših finansijskih usluga. Međutim, dok digitalizacija donosi mnoge prednosti, ona takođe nosi i nove pretnje. Internet napadi su postali sve učestaliji i sofisticiraniji, a ugrožavaju bezbednost i privatnost naših korisnika. Naša odgovornost je da ostanemo korak ispred tih pretnji i da obezbedimo najviši nivo sigurnosti za naše klijente,” izjavio je Miloš Nedeljković, član Izvršnog odbra Addiko banke.

Banka snažno podržava edukaciju svojih zaposlenih i korisnika, prepoznajući ključnu ulogu svesti o rizicima i preduzimanja odgovarajućih mera opreza pri korišćenju digitalnih kanala. U skladu s tim, Addiko banka je inicirala edukativnu kampanju posvećenu fišingu pod nazivom „Ne pecaj se“.

“Kampanja je osmišljena s ciljem da edukuje, podstakne na razmišljanje i podseti da je digitalni svet nemilosrdan kada je reč o ličnim podacima i načinu kako pojedinci žele da dođu do njih. Pod sloganom: „Ovo nije prevara, ovo je vežba, naša namera je jednostavna – da naše klijente i opštu javnost naučimo da prepoznaju znakove fišing napada, i da podelimo korisne savete kako da se od njih zaštitite. Kroz različite medijske kanale, kako online tako i offline, osmislili smo kreativna rešenja s ciljem podizanja svesti o rastućem problemu fišinga. Nastojimo da korisnicima interneta skrenemo pažnju na to da se, kada nešto izgleda suviše dobro da bi bilo istinito, mora pažljivo razmisliti pre nego što se prihvati takva ponuda,” zaključio je Miloš Nedeljković, član Izvršnog odbra Addiko banke.

O kampanji „Ne pecaj se“:

U ranoj fazi kampanje, banka je koristila kreativne i atraktivne, ali namerno nerealne banere na internetu, gde su primetili gde je statistika pokazala da ljudi relativno lako padaju na „mamac“ ove internet prevare. U vrlo kratkom vremenskom periodu, čak 25.600 ljudi, uglavnom starije populacije, kliknulo je na neki od banera s nerealnom ponudom. Međutim, ti klikovi nisu vodili do stvarnih prevara, već su korisnici bili preusmereni na edukativnu stranicu Addiko banke. Na toj stranici mogli su se informisati o opasnostima i prevarama na internetu.

Kampanja posvećena fišingu nastaviće se i tokom naredne godine, jer je očigledno da tema fišinga i opasnosti na internetu ostaje od izuzetnog značaja. Addiko banka kontinuirano radi na unapređenju svojih sistema zaštite i implementaciji najnaprednijih tehnoloških rešenja kako bi obezbedila sigurnost korisnika. Takođe, pruža podršku korisnicima kroz edukativne materijale i savete za bezbedno korišćenje bankarskih usluga.

Related Posts