Banka Morgan Stanley uvodi napredni chat bot koji pokreće najnovija tehnologija OpenAI da bi pomogao vojsci svojih finansijskih savetnika, saznaje CNBC.
Banka testira alatku za veštačku inteligenciju sa 300 savetnika i planira da ga uvede u široku upotrebu u narednim mesecima, kaže Džef Mekmilan, šef analitike, podataka i inovacija u odeljenju za upravljanje „bogatstvom“ kompanije (wealth managament). Banka upravlja sa 4,2 triliona dolara imovine klijenata.
Ideja koja stoji iza ovog alata, koji je bio u razvoju prošle godine, jeste da se pomogne savetnicima banke kojih je oko 16.000 da na najbolji način koriste ogromnu arhivu podataka i istraživanja banke, rekao je Mekmilan.
„Ljudi žele da budu upućeni koliko i najpametnija osoba“ u našoj firmi, rekao je Mekmilan. „Ovo je kao da naš glavni strateški direktor sedi pored vas kada razgovarate telefonom sa klijentom.
Iako je generativna veštačka inteligencija zaslepila korisnike i pokrenula trku među tehnološkim gigantima za razvoj proizvoda, ona je takođe odvela neke korisnike na čudne puteve. Prošlog meseca analitičari kompanije Morgan Stanley napisali su da ChatGPT povremeno „halucinira i može da generiše odgovore koji su naizgled ubedljivi, ali su zapravo pogrešni“.
Slično ChatGPT-u, alatka koju razvija banka će odmah odgovoriti na pitanja savetnika. Ali je zasnovan na GPT 4, koji je napredniji oblik tehnologije koja podržava ChatGPT.
I umesto celokupnog sadržaja interneta, ovaj alat generiše odgovore samo na oko 100.000 delova istraživanja koje je Morgan Stanley proverio za ovu upotrebu, što bi trebalo da smanji greške. Da bi dodatno smanjila nezgode, banka ima ljude koji proveravaju tačnost odgovora, rekao je on.
„Pokušavamo da zapravo razbijemo platformu“ testiranjem na ljudima, rekao je on. „Sa visokokvalitetnim informacijama, boljim modelima i tekućim procesom praćenja“, banka je sigurna u svoj novi alat, rekao je on.