ManpowerGroup Srbija: rekli smo „DA“ za 4 radna dana u nedelji

by Vesna Lapčić

Kompanija ManpowerGroup Srbija predstavila je koncept ČETIRI RADNA DANA u nedelji, trendove u HR sektoru, kao i novi projekat Human Driven Reshape, na radnom doručku za medije koji je organizovan 22. februara u hotelu Crowne Plaza. 

Kompanija ManpowerGroup Srbija od 2020. posluje kao nezavisni klaster za Jugoistočnu Evropu koji pruža mogućnost za fleksibilnije modele poslovanja. Zato je kompanija ManpowerGroup Srbija od oktobra 2021. godine počela svoj pilot projekat četvorodnevne radne nedelje sa ciljem da manji broj radnih sati dovede do srećnijeg, zdravijeg i angažovanijeg kadra.

Tokom pilot projekta sprovedeno je istraživanje, koje je omogućilo da se na osnovu merljivih podataka donese odluka o dugoročnoj implementaciji projekta. Shodno tome, ManpowerGroup Srbija sa velikim zadovoljstvom obaveštava da je projekat četvorodnevne radne nedelje usvojen za stalno, kao i da će proces prilagođavanja novog poslovnog modela biti konstanta u sve dinamičnijim poslovnim uslovima.

Zašto je usvojen koncept četiri radna dana nedeljno?

  • Veća motivacija zaposlenih, agilnost, mentalno zdravlje, odgovornost, viši kvalitet usluge, bolje performanse i digitalizacija procesa su ključne reči novog poslovnog poglavlja ManpowerGroup JIE;
  • Rezultati istraživanja i analize u Srbiji tokom pilot projekta ukazuju:
    • Na veću angažovanost i produktivnost zaposlenih, gde je 90,5% zaposlenih izjavilo da su osnaženi da efikasnije obavljaju svoje radne aktivnosti;
    • Na bolji balans privatnog i poslovnog života zaposlenih, gde 97% zaposlenih beleži pozitivan uticaj na balans privatnog i poslovnog;
    • Da je 91% zaposlenih izrazito saglasno da svoj budući karijerni put vidi u ManpowerGroup JIE (u odnosu na 75% pre realizacije pilot projekta);
    • Da će novi radni režim doprineti i ekološkom aspektu poslovanja jer će potrošnja energije biti smanjena;
    • Na osnaženu atraktivnost za nove kadrove;
    • Na potrebu dežurstva jednog člana svakog tima tokom petog neradnog dana, kako bi se obezbedio kontinuitet poslovanja sa klijentima i partnerima;
  • Motivacija i drugih kompanija na slične akcije koje u fokus stavljaju svoje zaposlene.

Kraći životni vek kompanija, rast fleksibilnosti, veća fluktuacija, veća vrednost intelektualne svojine kompanije u odnosu na materijalnu, dovode da iskustva za koje ne postoji jasna poslovna istorija. Kadrovi sve više traže razlog zašto nešto rade (svrha) i to zahteva dodatne kapacitete kompanije. Ranije se liderska pozicija ogledala u postupanju prema jasno definisanim, konkretnim ulogama, a danas je važna vrednost autentičnost lidera i kompanija. Iskustva pokazuju da tradicionalne kompanije gube bitku oko mladih talenata, jer je globalni trend da mladi žele sve više da rade u startapovima i tehnološkim kompanijama, te je zadatak svake kompanije da nađe personalizovan način kako da postane privlačan poslodavac.

“U doba kada ljudski kapital postaje sve važniji i vredniji, mi imamo odgovornost da ne brinemo samo o našim zaposlenima i procesima, nego i o zaposlenima i procesima velikog broja drugih kompanija. Kao lideri u svojoj industriji, dajemo prioritet “storydoing“-u i konstantno pokrećemo talase pozitivnih promena. Radujemo se prenošenju iskustva o projektu četiri radna dana i drugim pravnim licima kako bismo zajedničkim snagama tržište rada Srbije i regiona približili najkonkurentnijim evropskim tržištima“,  izjavio je Aleksandar Hangimana, Managing Partner, ManpowerGroup SEE.

“Radni procesi postaju sve kompleksniji jer je na radnim stolovima kompanija dosta novih tema, a ključne reči su transformacija, CEO 2, psihološka sigurnost, inkluzija, kulturna inteligencija, ali i uticaj rada kompanije na poslovno okruženje. Vodeći se brigom o zaposlenima, a u duhu inovacija, kompanija ManpowerGroup Srbija je napravila hrabar iskorak od četiri radna dana, koji će, nadamo se, navesti druga pravna lica na razmišljanje o reinžinjeringu modela rada“, izjavio je Aleksandar Plavšin, Head of Marketing and Communications, ManpowerGroup Srbija.

„Sa pravnog aspekta projekat četvorodnevne radne nedelje predstavlja benefit za sve zaposlene, čime se od strane kompanije ManpowerGroup Srbija iz ugla poslodavca, svim zaposlenima daju veća prava od prava koja su definisana zakonskim odredbama, na osnovu čega zaposleni zadržavaju sva svoja prava kao da rade u sistemu petodnevne radne nedelje“, izjavio je Srđan Botorić, rukovodilac pravne službe,  ManpowerGroup Srbija.

Svedočimo porastu generalne stope fluktuacije, koja nas zabrinjava i uvlači u trku, koju trčimo samo na duge staze – kako privući nove kandidate, ali i zadržati svoje zaposlene? Odgovor je vrlo kratak – kvalitet organizacione kulture, kompanijske vrednosti i autentičnost poslodavca, što na sjajan način opisuje projekat četvrorodnevne radne nedelje“, izjavila je Lana Mučalov, Regional Research Manager, Assert International.

 

Related Posts