Glavna autobuska stanica seli se na novu lokaciju

by Vesna Lapčić

Nakon više od pola veka Beogradska autobuska stanica menja lokaciju. Od 29. septembra svi autobusi biće preusmereni u Blok 42 na Novom Beogradu. Sam proces prebacivanja na novu lokaciju pažljivo je osmišljen, sve će se obaviti u jednom danu što će osigurati da tranzicija prođe glatko, bez komplikacija za putnike i korisnike stanice.

Nova stanica se nalazi u srcu Novog Beograda, na strateški pozicioniranoj lokaciji, u neposrednoj blizini moto-puta (nekadašnjeg auto-puta kroz Beograd), odmah pored železničkog stajališta Novi Beograd i na samo nekoliko minuta od stanice gradskog prevoza sa linijama koje vode ka Aerodromu Nikola Tesla.

ŠTA JE IZGRAĐENO

Stanični plato sa 65 perona i to 12 dolaznih i 53 polazna perona. Polazni peroni su raspoređeni tako da je 8 rezervisano za prigradski saobraćaj, 14 za međunarodni, 22 za međugradski i 9 za vanlinijski-turistički saobraćaj. Izgrađen je i pripremni parking za autobuse sa 80 mesta kao i parking za putnike sa 186 mesta od kojih je 89 namenjeno putnicima u dolasku dok je 97 mesta frezervisano za putnike u odlasku. U sklopu staničnog platoa će se nalaziti i taksi stanica sa 25 mesta.

Prekoputa nove autobuske stanice biće izgrađena i moderna stanična zgrada za železnički saobraćaj čime će ovaj deo grada postati centralno saobraćajno čvorište ne samo Beograda, već i cele Srbije. Ovakva integracija olakšaće putnicima prelazak sa jednog na drugi vid prevoza čime će se skratiti vreme putovanja i unaprediti efikasnost saobraćaja u celom regionu. Veza između autobuske i železničke stanične zgrade biće aneks od 1.200 kvadratnih metara koji je već izgrađen i koji će u narednom periodu biti u funkciji privremene stanične zgrade.

Izmeštanje autobuske stanice deo je sveobuhvatnog saobraćajnog master plana za Beograd koji obuhvata i novu železničku stanicu, revitalizaciju aerodroma „Nikola Tesla“ i izgradnju metro sistema. Ovaj plan ima za cilj da, po ugledu na najbolje evropske prakse, saobraćaj u srpskoj prestonici učini održivim, odnosno da javni prevoz, biciklisti i pešaci konačno dobiju primat nad putničkim automobilima.

Related Posts