Delez Srbija, vlasnik brenda Maxi i Shop&Go poručuje: „Štitićemo našu reputaciju svim zakonskim sredstvima“

by Vesna Lapčić

Udruženje potrošača Efektiva pozvala je prvo na bojkot velikih trgovinskih lanaca 24. januara, a sada poziva građane na sedmodnevni bojkot pojedinačnih lanaca. Prvi na udaru je Delhaize vlasnik brenda Maxi, Shop&Go.

Povodom svih dešavanja u proteklom periodu kompanija Delez Srbija je izdala saopštenje koje prenosimo u celosti:

„Delez Srbija se obraća javnosti zbog niza neistinitih podataka i konfuzije oko marži, prihoda, profita i cena, koji su u prethodnom period plasirani u javnosti i koji su doveli u zabludu deo građana. Nepravedno, naša industrija i mi kao kompanija smo izdvojeni, stigmatizovani i okrivljeni za visoke cene.

Razumemo i delimo nezadovoljstvo kupaca koje proizilazi iz rasta cena. Ali mi smo samo poslednja karika u lancu snabdevanja hranom i u tom smislu imamo mogućnost, ali ograničenu, da na njih utičemo.

Za bolje razumevanje podele vrednosti u lancu, 94 odsto prosečne maloprodajne cene Delez isplaćuje drugima, i to: dobavljačima za robu koju od njih kupuje (59%), državi za PDV (14%), zaposlenima za zarade (10%) i za naknadu svih ostalih troškova (11%).

U okviru naših mogućnosti, a sa ciljem da kupcima pružimo što jeftinije proizvode bez ugrožavanja kvaliteta, samo od početka 2025. godine smo uradili sledeće:

– Smanjili smo redovne cene za 732 artikla,

– Povećali smo asortiman privatnih robnih marki na 2.700 artikala, čije su redovne cene u proseku 20% niže od onih za proizvođačke robne marke,

– Povećali smo za 1.274 broj artikala na akcijskim cenama u odnosu na isti period prošle godine.

Takođe, značajan broj dobavljača je izrazio spremnost da doprinese korekciji cena u okviru svojih mogućnosti. Naše ukupne napore da snizimo maloprodajne cene podriva rast troškova, čemu i građani svedoče u svakodnevnom životu. Na dinamiku cena u prodavnicama uticali su brojni faktori, uključujući povećanje cena energije i transporta, povećanje troškova rada, povećanje troškova sirovina za proizvode (kao što su kakao i kafa). Pozivamo sve koji utiču ili učestvuju u lancu snabdevanja na saradnju kako bi cene bile što niže za kupce; jer je to naša zajednička odgovornost.

Bez obzira na štetu koju trpimo zbog neopravdanih optužbi, učinićemo sve da zaštitimo naše zaposlene i domaće dobavljače i poljoprivrednike čije proizvode nudimo na našim policama.

Kao kompanija koja zapošljava više od 12.000 ljudi u Republici Srbiji i uslužuje više od pola miliona kupaca svakog dana, Delez je trajno posvećen negovanju transparentnog, poštenog i profesionalnog odnosa sa potrošačima, zaposlenima, dobavljačima i lokalnom zajednicom, uz najviši stepen društvene odgovornosti. Mi smo gradili našu reputaciju decenijama, stalo nam je do nje i štitićemo je svim zakonskim sredstvima“, navodi se u saopštenju.

Related Posts