Poreska uprava upozorava: Ako trgovci što pre ne uvedu nove kase nastaće haos krajem aprila

by Vesna Lapčić

„Ljudi nema razloga da čekate poslednje dane da biste uveli nove kase. Sada je već alarmantno jer se mnogi vode onom „lako ćemo“. Ako krenemo sutra sa uvođenjem novih fiskalnih kasa možemo da izbegnemo haos krajem aprila kada ističe rok za uvođenje novih kasa. Kada leti hoćete da instalirate klimu najčešće ne možete da nađete servisera, bojim se da se isto može dogoditi 30. aprila, da trgovici neće uspeti da instaliraju te kase“, rekao je Saša Dulić, pomoćnik direktora Poreske uprave Republike Srbije na panelu „eFiskalizacija“ koji se održao na konferenciji Technobank u beogradskom hotelu Crowne Plaza i istakao da NEĆE BITI PRODUŽETKA ROKA te da bi se rok mogao produžiti samo u Skupštini menjanjem Zakona o fiskalizaciji što je u ovom trenutku, kada je Skupština raspuštena, nemoguće.

Do sada je 150.000 trgovaca prijavljeno za subvencije za nove fiskalne uređaje, a u novom ciklusu još 5.000 rekao je Saša Dulić.

Poreska uprava je, kako je dodao Dulić, oformila ozbiljan tim za podršku proizvođačima fiskalnih uređaja i izdato je 350 sertifikata za uređaje, a  oformljen je i bezbednosti tim.

Na pitanje kada će krenuti kontrole Saša Dulić je rekao da je svesan da će biti stvari koje će se rešavati u hodu. „Pokušaćemo da u prvi mah širimo svest kod poreskih obveznika u smislu da im poručimo da ih nadgledamo i kada vidimo da nešto nisu uradili da ih pitamo zašto. Na primer, ako su preuzeli bezbednosni sertifikat a ne izdaju fiskalne račune. Mnogo nade polažemo i u to da izdavanje novih računa posredno utiču i na one koji nisu uveli nove kase, a kasnije će se primenjivati Zakon i zatvaranje radnji na 15 dana, mesec ili godinu dana“, rekao je Dulić.

Kada se prvi put uvodila fiskalizacija 2004. proizvođači uređaja nisu stigli da isporuče uređaje, a trgovcima je uvažavano to što imaju potpisan ugovor sa dobavljačem. „I tada su dobavljači jurili da potpišu što više ugovora, a ne da sprovedu ugovore. To sada nećemo da tolerišemo“, rekao je Saša Dulić.

Dušanka Tišma iz kompanije Payten je rekla da se razvojem android POS terminala poklopilo sa projektom eFiskalizacije što je samo dodatno ubrzalo razvoj.  „Tehnomanija, inače naš klijent, prva je kompanija koja je došla da nas pita u vezi sa efiskalizacijom. Potrudili smo se da postojeću infrastrukturu nadogradimo i da ona funkcioniše“, rekla je Tišma.

Ivana Kappenmann, finansijski direktor Tehnomanije, rekla je da je bilo mnogo kompleksnih pitanja te da je jedno pitanje otvaralo nova pitanja. „Sve to rešavamo sa Poreskom upravom i kompanijom Payten. Zakon o fiskalizaciji je dobra stvar, ali svaka delatnost je specifična jer nije isto frizerima, ljudima koji rade na pijaci i nama koji prodajemo tehničku robu“, naglasila je ona i istakla da postoje brojne stvari koje će morati da se rešavaju u hodu.

Jelena Sekulović, direktor sektora za platne kartice i digitalno bankarstvo Banke Poštanske Štedionice, rekla je da novi korisnici fiskalnih uređaja ranije uglavnom nisu koristili ni platne terminale. „Verujem da će se, zahvaljujući ovom projektu, povećati i broj bezgotovinskih transakcija. Podržali smo projekat tako što smo svim novim korisnicima novih 2u1 uređaja, omogućili da prvih 12 meseci dobijaju niz besplatnih usluga kao što su održavanje računa, elektronsko i mobilno bankarstvo i druge“, rekla je Sekulović.

 

 

 

Related Posts