Da jedna izjava može da sunovrati vrednost kompanije dokazano je po ko zna koji put na primeru kompanije „Tesla“. Nakon što je izvršni direktor, Ilion Maskt, izjavio da će radikalno smanjenje cene autonomnih električnih vozila na 25.000 dolara biti moguće – ali tek za najmanje tri godine tržišna vrednost kompanije je pala za 50 milijardi dolara.
Tržišna kapitalizacija „Tesle” je za samo dva sata pala za 20 milijardi dolara na trgovanju nakon zatvaranja berze u utorak, pošto su Mask i drugi „Teslini” rukovodioci predstavili plan za novu bateriju i svoje proizvodne strategije, izveštava Rojters.
Akcije su na zatvaranju bile u minusu za 5,6 posto, a nakon radnog vremena berze su povećale gubitak za dodatnih 6,9 procenata.
Investitori su očekivali dve značajne najave na Maskovom često reklamiranom „Danu baterije” – o razvoju baterije za vožnju od milion milja, koja će trajati dobrih 10 godina ili više, i konkretne podatke o smanjenju troškova, izraženo u dolarima po kilovat-satu , koji bi konačno cena električnog vozila bila niža od cene benzinskog automobila.
Mask nije ponudio ni jedno ni drugo. Umesto toga, obećao je da će tokom narednih nekoliko godina troškove proizvodnje baterija smanjiti za polovinu s novom tehnologijom i proizvodnim procesom, i isporučiti „pristupačan” električni automobil.
„Za tri godine. . . možemo da napravimo automobil od 25.000 dolara koji će biti u osnovi možda nešto bolji od uporedivog benzinskog automobila”, rekao je.
Mask je, međutim, priznao da „Tesla” nema celovit vlastiti ambiciozan novi dizajn vozila i baterije i razrađene proizvodne procese, navodi britanska agencija prenosi Tanjug.
Foto: Pixabuy