Izložba MILOJA SAVIĆA u galeriji KC GRAD

by Vesna Lapčić

Na raskršću sećanja i zaborava, tamo gde odbačeni predmeti postaju svedoci nečijeg života, umetnik Miloje Savić je izložbom “Raskrsnica sećanja” u Galeriji KC Grad otvorio vrata potpuno drugačijeg sveta.

Zaintrigiran razmenom predmeta koji se ostavljaju po ulicama Brisela, kako bi ih neko drugi pokupio i ponovo koristio, Savić je sastavio kolekciju koja ima više od 3000 komada, a koristeći  objekte, kao gotove proizvode, kreirao je instalacije koje istražuju mogućnost artikulisanja novih sećanja.

„U procesu oblikovanja imaginarnog identiteta kroz dve suprotstavljene sile – sećanje i zaborav, koje mi pruža nasumična priroda svakodnevnih uspomena koje sam pronašao na ulicama, konstruisao sam verzije različitih stvarnosti. Tradicionalna razmena predmeta između prolaznika koji se ne poznaju, otvorila je put za razmišljanje o prošlosti koju ne poznajemo, a koja nas, ipak, na neki način oblikuje”, istakao je umetnik Miloje Savić.

U okviru izložbe koja je otvorena do 14. juna, prva serija fotografija predstavlja imaginarni porodični foto-album, koji nije imao za cilj samo da rekonstruiše (fiktivnu) porodicu, već i da definiše zajedničke elemente identiteta pojedinaca u širem kontekstu grada, kroz jezik recikliranih predmeta i prosvijenih uspomena koje je Savić pronašao na ulici.

U drugoj seriji fotografija „Eho prošlosti“, umetnik je zamislio drevne biblijske priče, istraživao njihove vanvremenske teme i savremenu relevantnost, pozivajući gledaoce da sagledaju ove narative u novom svetlu, uključujući i preterani konzumerizam i njegov uticaj na okolinu.

Savić je u svom radu posvećen istraživanju savremenih društvenih i političkih pitanja, a njegov jedinstveni pristup spaja dokumentarnu i portretnu fotografiju sa tehnikama kolaža i mrtve prirode kako bi se bavio temama kao što su prisvajanje i rekontekstualizacija sećanja i identiteta.

Nedavni značajni projekti uključuju: “The Guardians” – serijal fokusiran na zaštitu životne sredine, “A Tea Party” – projekat koji naglašava sveprisutno prisustvo plastike u savremenom životu, i “Concretopia” – projekat koji istraživanje kulturne i društvene transformacije u bivšoj Jugoslaviji.

 

Related Posts