Iz Niša širom Srbije stiže restoran „Krilca i Pivce“

Piše: Bojana Vuković

by Vesna Lapčić

„Potrošači u Sjedinjenim Državama će u nedelju, 4. februara (2024), pojesti neverovatnih 1,45 milijardi pilećih krilca dok sede da gledaju Super Boul. Davne 2015. godine pročitao sam ovaj podatak o potrošnji pilećih krilaca u SAD, što mi je dalo ideju da bi restoran u kome je osnovni artikal – krilca – mogao biti uspešan posao i u Nišu. U tom trenutku u restoranima su krilca bila sekundarni proizvod u meniju, ukoliko ih je restoran uopšte i imao u ponudi, jer roštilj je ono po čemu je Niš prepoznatljiv“, ovako započinje razgovor Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša za portal Franchising.rs.

Prethodnih 20 godina se bavio komercijalom. Pre otvaranja restorana sakupljao je veliki broj informacija o postavci ovakve vrste restorana, meniju, rizicima u radu i benefitima koji se ostvaruju kako bi što bolje razumeli posao u koji ulaze.

Ono što je takođe imalo veliki uticaj za razvoj ovog posla je njegova velika ljubav prema kuhinji.

„Što bi Nišlije rekli – meraklija. Spremanje ukusne hrane, uživanje u hrani, uživanje u druženju sa prijateljima je nešto što je bilo osnova u želji da napravimo takav objekat. Mesto gde će ljudi uživati u ukusnoj hrani, opustiti se i družiti se sa sebi dragim ljudima“, kaže on.

Prvi korak je bio napraviti meni sa različitim ukusima krilaca kako bi što veći broj ljudi mogao da se pronađe u ukusima koji im se sviđaju. To je zahtevalo kupovinu prve friteze od 3l i preko godinu dana isprobavanja različitih mikseva začina, pripremu većeg broja ljutih, slatkih, slatko-ljutih soseva, maltretiranja prijatelja i porodice da iznova i iznova probaju i daju svoj komentar.

I na kraju su i uspeli. „Krilca i pivce“ priča je zvanično počela 16. juna 2016. godine, kada je objekat ugostio prve kupce.

Jedna porodica, bez ikakvog iskustva u ugostiteljstvu, krenula je u realizaciju ideje restorana pilećih krilaca vođena ljubavlju prema hrani, poštovanju gostiju i zajedništvu. Sada, osam godina kasnije, ideja je prerasla u profitabilan posao, postala brend u Nišu i na jugu Srbije.

Budući da je posao tako uspešan počeli su da nude i franšizu.

„Razmišljanje o franšizingu je počelo pre par godina, jer su nam sve češće dolazili ljudi sa strane, koji nisu iz Niša, ili čak i ne žive u Srbiji kako bi uživali u našim krilcima. Ovi ljudi su nam se iznova i iznova vraćali sa istom konstatacijom: ovako ukusna krilca ne možemo da nađemo nigde kod nas u gradu. Ako ovakvih krilaca nema nigde, sem u Nišu, zašto ih ne bismo ponudili u drugim gradovima i regionu kroz franšizing. Od 2023. naš brend i logo „Krilca i pivce“ je zaštićen žigom u Zavodu za intelektualnu svojinu Srbije, čime smo zaštitili svoju jedinstvenost i prepoznatljivost na tržištu“, kaže Videnović.

Franšizni model ovog brenda je franšiza poslovnog formata. To znači da se primaocu franšize ne daju samo recepti i ime, već se franšizom uređuje celokupan poslovni format. Uređuju se svi segmenti poslovanja, počev od izgleda restorana, sistema nabavke, procesa pripreme hrane do marketinga i kontrole rada. Primaocu franšize se prenosi celokupno znanje kako da organizuje i vodi posao.

„U okviru ovog franšiznog modela imamo vrlo stroge i precizne standarde franšize u delu standarda kvaliteta asortimana i procesa priprema hrane. U  delu uređenja prostora, sistema nabavke i marketinga standardi su fleksibilniji, ali uz naše jasne smernice“, kaže on.

Investicije, prostor, lokacija

Iznos investicije prvenstveno zavisi od veličine prostora za restoran koji je potrebno opremiti. Na osnovu iskustva, kuhinjski deo objekta ne bi trebalo da bude manji od 30m2 kako bi se obezbedio nesmetani rad zaposlenih. Investicija u kuhinjski deo je oko 15.000–20.000 eura u zavisnosti od ventilacionog sistema koji se ugrađuje, a koji je i najveća stavka u budžetu za ovaj deo restorana. Investicija u restoranski deo takođe zavisi od veličine objekta i zatečene situacije. Ono što je zahtev davaoca franšize je zatvoreni deo od minimum 60m2 sa mogućnošću postavljanja letnje bašte kako bi posao mogao bi realizovan u punom obimu.

Prilikom odabira lokacije mora se voditi računa da ugovor o zakupu ne sme biti manji od pet godina kako se ne bi ugrozio franšiznin ugovor.

Nakon odabira i potvrde lokacije angažuje se tim arhitekata koji snimaju situaciju i daju predlog uređenja objekta. Očekivana vrednost ove investicije je oko 20.000–25.000 eura.

Franšizne naknade

Primalac franšize plaća nekoliko franšiznih naknada. Ulazna franšizna naknada je 10.000 eura i ona se plaća jednokratno pre potpisivanja ugovora. Po potpisivanju ugovora primalac franšize plaća redovnu mesečnu naknadu od tri odsto od ukupnog mesečnog prometa za vreme trajanja franšiznog ugovora, s tim što u prva tri meseca rada primalac franšize nema obavezu plaćanja mesečne franšizne naknade.

Svaki potencijalni primalac franšize od dobija kompletni Operativni franšizni priručnik za poslovanje. U ovom priručniku se nalazi svo potrebno znanje za nesmetano organizovanje i vođenje franšiznog objekta „Krilca i Pivce“. Primalac franšize dobija neophodno znanje za razvoj posla: od uslova lokacije, uređenja i opremanja prostora, preko jelovnika, recepata i normativa za pripremu hrane do organizacije i upravljanja radom restorana, kao i rada sa klijentima.

Pored ovoga, Priručnik obuhvata i prenos znanja o potrebnim zakonskim normativima i standardima u radu restorana, kao i vrsti i načinu obuke samog Primaoca franšize i njegovih zaposlenih.

U delu jelovnika primalac franšize dobija kompletan Priručnik za pripremu hrane, koja je u našem jelovniku, sa ilustrovanim načinom pripreme i navedenim sastojcima potrebnim za pripremu.

Po pokretanju posla primalac franšize dobija maksimalnu podršku u delu logistike tj. rada sa dobavljačima, zatim u delu marketinga, kao i u svakom segmentu poslovanja gde primaocu franšize zatreba pomoć.

Naša želja je da novih franšiznih objekata bude u svim većim gradovima Srbije, ali i regiona. Naša procena je da svaki grad sa minimum 100.000 stanovnika može da ima ovakav tip franšiznog objekta koji će uspešno poslovati. Koncept našeg restorana daje primaocima franšize velike mogućnosti u odabiru lokacije, da li je to centar grada, pešačka zona, turistički centar ili lokal u komšiluku u kome ćete uživati u delikatesnim krilcima, hladnom pivu i druženju sa prijateljima“, zaključuje Videnović.

Related Posts