Generali Osiguranje Srbija beleži snažan rast i visoku prepoznatljivost brenda

by Vesna Lapčić

U periodu od januara do aprila 2025, kompanija je ostvarila snažan rast premije od 23% u odnosu na isti period prethodne godine, uz ukupnu premiju od 12,162 mln dinara, dok je u istom periodu ukupno tržište ostvarilo rast od 8%.

Prema rezultatima najnovijeg kvantitativnog istraživanja koje je sprovela agencija Smart Plus Research, Generali Osiguranje Srbija je osiguravajuća kuća u kojoj najveći broj građana – čak svaki četvrti korisnik (23%) – ima aktivnu polisu. Brend Generali zauzima drugo mesto po broju korisnika koji ga razmatraju prilikom izbora osiguranja (35%), a ujedno se nalazi i među tri najprepoznatljivije osiguravajuće kuće u zemlji, sa ukupnom poznatošću od gotovo 90%.

Ovi rezultati potvrđuju snažnu tržišnu poziciju, prepoznatljivost i visok nivo poverenja koje Generali Osiguranje Srbija uživa među korisnicima, posebno u oblastima životnog, privatnog zdravstvenog, imovinskog i putnog osiguranja.

Dodatno, Generali prednjači i kada je reč o lojalnosti klijenata – najveći procenat korisnika koji su naveli da poseduju polisu, upravo je vezan za naš brend.

Generali Grupa
  • Bruto fakturisana premija dostigla je 26,5 milijardi evra (+0,2%), vođena snažnim rastom u segmentu osiguranja imovine, nezgode i odgovornosti (P&C) (+8,6%), posebno u delu koji se ne odnosi na osiguranje motornih vozila
  • Neto priliv iz životnih osiguranja premašio je 3,0 milijarde evra zahvaljujući svim linijama poslovanja, naročito u segmentu zdravstvenog osiguranja
  • Kombinovani racio značajno je poboljšan na 89,7% (-1,4 p.p.). Nediskontovani kombinovani racio takođe nastavlja veoma pozitivan trend i iznosi 92,0% (-1,7 p.p.)
  • Operativni rezultat značajno je porastao na 2,1 milijardu evra (+8,9%), zahvaljujući doprinosu svih poslovnih segmenata, predvođenih snažnim rezultatima osiguranja imovine i nezgode (P&C)
  • Prilagođeni neto rezultat porastao je na 1,2 milijarde evra (+7,6%). Prilagođena zarada po akciji porasla je još više, na 0,79 evra (+9,4%)
  • Potvrđena je solidna kapitalna pozicija, sa koeficijentom solventnosti od 210% (210% za kraj 2024.)

Finansijski direktor Generali Grupe, Kristijano Borean, izjavio je:

„U ovom prvom kvartalu, Generali je ostvario kontinuiran snažan rast kako operativnog, tako i prilagođenog neto rezultata, pokazujući veoma pozitivan početak našeg novog strateškog plana ‘Lifetime Partner 27: Driving Excellence’, zahvaljujući doprinosu svih poslovnih segmenata. Naše poslovanje osiguranja imovine i odgovornosti imalo je koristi od zdravog rasta prihoda, uglavnom vođenog linijama poslovanja koje se ne odnose na osiguranje motornih vozila, kao i od daljeg poboljšanja kombinovanog racija. Segment životnog osiguranja zabeležio je značajan neto priliv, pri čemu je naš prioritetni sektor – zaštite i zdravstvenog osiguranja, kao i hibridni i unit-linked proizvodi – ostvario snažne rezultate. Upravljanje imovinom dalo je solidan doprinos operativnom rezultatu Grupe, uglavnom zahvaljujući konsolidaciji kompanije Conning Holdings Limited. Naši diverzifikovani izvori profita i solidna kapitalna pozicija, podržani izuzetnim generisanjem gotovine, omogućiće Grupi uspešnu realizaciju novog strateškog plana i stvaranje vrednosti za sve naše zainteresovane strane.”

Related Posts