Generacija Z bira praktičnost pre imidža kod odabira banke

by Vesna Lapčić

Generacija Z banku bira po tome koja im je lokacijski najbliža ili prema onome što su im preporučili roditelji, a ne prema imidžu banke. Kartična plaćanja prihvatilo je 60% pripadnika generacije Z, dok 40% još uvek koristi gotovinska plaćanja, iznela je Maja Fočić, projekt menadžerka u komapniji Monri Payments, koja je član ASEE & Payten Grupe i regionalnog lidera u kartičnom plaćanju, na nedavno održanoj konferenciji Finticipate.

Ovo su rezultati istraživanja koje je ASEE sproveo u Hrvatskoj na 300 pripadnika generacije Z rođenih između 1997. i 2004. godine.

Panel koji je bio fokusiran na globalne izazove s kojima se susreću regionalni fintech-i sponzorisao je Monri Payments.

Pozitivni pomaci u regiji vide se u zakonskim regulativama, koje počinju omogućavati open banking, alternative načine plaćanja i sl. Ono što je izrazito značajno za svaki fintech koji posluje preko više granica, istakla je Fočić, jeste činjenica da se regionalne zemlje koje nisu u EU zakonski počinju usaglašavati sa EU zakonodavstvom, što fintech-ima olakšava širenje poslovanja na nova tržišta.

Na panelu o spajanju tradicionalnog bankarstva i budućnosti koju donose novi startapi i fintech kompanije, Ivan Rebrović, business development manager iz Monrija, istakao je da razvoj industrije vidi u međusobnom spajanju i saradnji banaka i fintech-a, u poslovnom modelu sličnom Monrijevom koji usko sarađuje sa više od 20 banaka u regiji.

„Fintech kompanije poput Monrija bankama donose fleksibilnost, brzinu i tehnološki razvoj, što banke prepoznaju i počinju implementirati u svoj rad. Istina je da fintech kompanije ne mogu poslovati bez saradnje s bankama, a isto možemo reći i obrnuto“, ističe Rebrović.

 

Monri Payments je regionani lider u procesiranju kartičnog plaćanja u fizičkim trgovinama sa svojim SinglePOS uređajem, ali i online uz svoje WebPay rešenje za webshopove, koje danas u regiji koristi više od 1000 trgovaca. Svojim klijentima od ove godine nudi i softverska rješenja za blagajne za retail industriju, HoReCa segment i male obrte, kao i rešenja za računovodstvo.

Foto: Pixabay.com

Related Posts