E-trgovina je bila spasonosno rešenje ne samo pre, nego posebno tokom pandemije korona virusa kada je postala još aktuelnija, jer definitivno ulazimo u vreme u kome će se menjati mnogi modeli savremenog poslovanja i interakcija između prodavca i kupca, ocenjeno je na onlajn konferenciji „Elektronska trgovina u Srbiji“, preneo je Tanjug.
E-trgovina donosi prilike za sve biznise, a član Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije i direktor prodaje u Lilly Drogerie Dragan Dulić kaže da se velike kompanije okreću ka e-komercu i u tom smislu razvijaju svoje strategije, kao jednom od načina da potrošači zadovolje svoje potrebe.
„To je iskustvo velikih kompanija, ali su to isto principi koji su primenljivi za male i srednje biznise koji mogu da odgovore na neke trendove na koje velike kompanije ne mogu da se tako brzo prilagode“, rekao je Dulić na onlajn konferenciji u okviru serije „Konkretno za SME“ u organizaciji USAID-ov Projekta saradnje za ekonomski razvoj i ICT HUB.
Bez obzira na početne male efekte, navodi Dulić, mali biznisi će, ipak, nudeći i mogućnost e-komerca svakako unaprediti svoje poslovanje i postići željene efekte.
Dulić je rekao da ne postoji nijedna multinacionalna kompanija koja ne radi e-komerc, a da je taj model poslovanja, svakako uz neke prednosti, pogodan i za male prodavnice i uslužne delatnosti.
Kako je rekao, velike kompanije su e-trgovini prepoznale veliki interes, prepoznale su potrebe potrošača kroz lojaliti sistem i marketing istraživanja i prema tome dalje orijentišu svoje strategije.
Dulić je naveo da uz tradicionalno poslovanje, e-komerc omogućava da potrošnja raste jer, kako je objasnio, velike kompanije su izmerile da potrošač podiže ukupnu potrošnju ako mu je dostupno više kanala za kupovinu, a i povećava se njegova lojalnost prema određenom brendu.
Naveo je da su savremeni trendovi brojni, da se novine dešavaju brzinom koju nismo mogli ni da pretpostavimo i da će se sve više ubrzavati, a jedan od trendova koji dolazi je i personalizacija.
To je nešto što je, kaže Dulić, jak trend, vidljiv na celom tržištu pre svega razvijenih zemalja, ali i kod nas.
Objasnio je da personalizacija znači da potrošac sada očekuje neku vrstu individualnog tretmana prilikom kupovine kako bi ona bila prilagođena njegovim potrebama i karakteristikama.
„Cene se personalizovane preporuke, počev od sitnih čestki i poklona, pa do toga da se neki proizvod nazove po tek rođenom detetu potrošaca. To mali biznisi mogu da iskoriste, jer su mnogo fleksibilniji“, naveo je Dulić i precizirao da se personalizacija odnosi i na specijalne ponude i trenutne potrebe potrošaca.
Personalizacija je, dodaje, vrlo jednostavna kada je reč o malim biznisama, jer posluju sa malim brojem potrošača i mogu da čak i 1.000 svojih artikala prilagode potrebama kupaca.
Trend personalizacije koji nameću velike kompanije, navodi Dulić, može da učini male biznise dominantnijim, vidlljivijim, jačim i boljim, a omogućavaju im da budu i prepoznatljiviji od velikih multinacionalnih kompanija.