Kompanija Bambi predstavila je medijima jedinstevni Centar za istraživanje i razvoj (R&D) u okviru fabrike u Požarevcu i omogućila im obilazak proizvodnih linija na kojima se prave dobro poznati brendovi ovog požarevačkog koncerna, piše InStore.
Dragan Stajković, generalni direktor Bambija, objasnio je novinarima da R&D centar predstavlja vrednost za čitav region, ne samo za njihovu kompaniju i Srbiju, i istakao da je značajan i za jačanje partnerskih odnosa sa dobavljačima, univerzitetima i institucijama.
R&D centar je nastao sa idejom da okupi vrhunske tehnologe i ukrsti njihova znanja u potrazi za inovativnim recepturama koje će zadovoljiti potrebe potrošača. Ovaj Centar prostire se na 1.400 kvadrata funkcionalnog prostora i u njegovu izgradnju uloženo je 2,5 miliona evra, a sa radom je počeo početkom 2023. godine. Ono po čemu je jedinstven jeste mini proizvodna linija koja omogućava veću fleksibilnost u razvoju novih proizvoda.
Kako je dodao Stajković, inovacije predstavljaju ključan element razvojne strategije kompanije, kao i odgovor na dinamično okruženje u kom posluje.
Danas ne možete biti lider na tržištu ukoliko istovremeno niste i lider u inoviranju. Upravo zato smo i otvorili R&D centar uz pomoć kog smo samo u poslednjem kvartalu prošle godine izašli sa čak četiri inovacije – Wellness potpuno preliven čokoladom, Zimska Plazma u dva ukusa, redizajn Plazma Kocke, i već mnogima za ovako kratko vreme omiljena Plazma od Srca u dva ukusa: lešnik i pomorandža. Inovacije su neophodne i kada je reč o proširenju poslovanja, posebno sada kada nam je u planu da u 2024. godini budemo prisutni u 28 zemalja širom sveta i ekspanzija na još jedan kontinent, Afriku, istakao je Stajković.
Kako je najavljeno, planirani su radovi na proširenju infrastrukture, uvođenju novih tehnologija, automatizacija pakovanja i dolazak novih linija u samoj fabrici u Požarevcu. Sve to deo je Master plana čija će realizacija u narednim godinama doneti potpunu transformaciju kompanije, a samo tokom 2024. godine predviđena je investicija od blizu 12 miliona evra, što će biti najveća pojedinačna investicija u istoriji kompanije. Sa ovom i ostalim fazama, Bambi će imati mogućnost da duplira ili čak triplira sadašnju proizvodnju, i omogući snabdevanje centralne Evrope.
Direktor marketinga i Commex-a Ognjen Lazić, osvrnuo se i na rezultate iz prethodne godine i istakao da, iako je 2023. bila izazovna, Bambi može da se pohvali sjajnim rezultatima.
U odnosu na 2022. godinu, prošlu godinu smo završili sa povećanjem neto prihoda od prodaje za 16 miliona evra i rastom od 15 odsto, a ujedno smo imali rekordna ulaganja u CAPEX i marketing podršku. U 2024. godini nastavljamo sa značajnim marketing ulaganjima sa posebnim fokusom na razvoj brendova van tržišta Srbije, kao i na povećanju stope inovacija u čemu će veliku ulogu imati upravo naš Centar za istraživanje i razvoj, ali i zaposleni koji su najveća pokretačka snaga kompanije.
U R&D centru fokus je i na održivom poslovanju, pa se u skladu sa tim radi i na novim, u potpunosti reciklabilnim vrstama ambalaže, kao i na uvođenju sertifikovanih sirovina iz održivih izvora. Takođe, predani posvećeni su razvoju receptura sa smanjenom količinom soli, šećera i masti. Osim investicija u razvoj proizvodnih kapaciteta, tokom 2024. godine planirano je postavljanje solarnih panela u fabrici, kao i unapređenje energetske efikasnosti celokupne opreme i uvođenje hibridnih vozila.
Foto: Red Fox Studio