„Ljudi još uvek ne uviđaju benefite veštačke inteligencije, ali se korist od njene upotrebe najbolje vidi kroz bolje iskustvo u kupovini i uštedi vremena. Zahvaljujući AI moguće je prilagoditi ponudu klijentima shodno njihovim interesovanjima tako da ne dobijaju poruke koje ih ne interesuju“, rekao je Pjotr Jelenski, CEO kompanije ASEE Group, čija je članica i kompanija Asseco koja posluje u Srbiji. On je na konferenciji „Data Science“ koja se održava u Beogradu od 21. do 25. novembra govorio o značaju AI rešenja u podizanju biznisa na viši nivo.
Jelenski je rekao da je primena veštačke inteligencije moguća u bilo kojoj industriji koja koristi podatke, ali da se najviše koristi u biznisima u kojima postoji masovna potrošnja poput trgovine ili pak u logistici gde se zahvaljujući podacima može pratiti stanje u magacinima. „U svakoj oblasti gde se upotreba podataka može monetizovati, veštačka inteligencija je primenjiva“, istakao je Jelenski.
Tržišta u razvoju poput regiona Balkana, prema njegovim rečima, imaju veliki potencijal.
Na pitanje o tome kako vidi Z generaciju, koja je činila dobar deo prisutnih u sali, Jelenski je rekao da lojalnost zaposlenih, posebno ove generacije, značajno opada te da je fluktuacija velika. „Plate u IT sektoru rastu, mladi odlaze ukoliko im projekti nisu interesantni, zato skoro polovinu svog vremena posvećujem pitanjima ljudskih resursa (HR) odnosno motivišući ljude, a zato su i HR kadrovi postali sve traženiji“, rekao je on.