A1 Srbija je prva kompanija u Srbiji koja uvodi Eco Rating – međunarodnu metodologiju za procenjivanje nivoa održivosti i ekološkog uticaja mobilnih telefona iz svoje ponude. Kao „Mreža koja voli planetu“, A1 se na ovaj način pridružuje vodećim evropskim telekomunikacionim kompanijama u misiji da pomogne korisnicima da donesu održivije odluke prilikom kupovine mobilnih uređaja i podstakne proizvođače da smanje negativni ekološki uticaj uređaja. Kako bi dodatno podržala korisnike da naprave pozitivnu promenu, A1 najavljuje produženu garanciju odabranih telefona sa višom Eco Rating ocenom na 3 godine, počev od avgusta.
Eco Rating metodologija procenjuje ceo životni ciklus mobilnih telefona – od sirovina upotrebljenih za izradu uređaja do mogućnosti njegovog zbrinjavanja nakon upotrebe i daje preciznu ocenu njegovog uticaja na životnu sredinu. Konačna ocena obuhvata više od 10 analiziranih kategorija među kojima energetsku efikasnost i količinu prirodnih resursa korišćenih u njegovoj proizvodnji, dužinu radnog veka uređaja, mogućnost popravke i recikliranja. Maksimalna ocena koju jedan telefon može da dobije je 100, a što je ocena viša, bolje su performanse uređaja u pogledu održivosti životne sredine. Eco Rating mobilnih telefona iz A1 ponude biće dostupan u narednim nedeljama na zvaničnoj web stranici ove kompanije.
„A1 je od dolaska na srpsko tržište pionir inovacija i pozitivnih promena u industriji telekomunikacija. U vreme kada je briga o životnoj sredini zajednička misija, naša je obaveza da omogućimo korisnicima pristup svim informacijama, pa tako i onim o ekološkom uticaju mobilnih telefona koje koriste i dodatno podržimo njihove ekološke izbore. Eco Rating donosi transparentnost i jedinstvenu mogućnost da korisnici prepoznaju i uporede ekološku održivost mobilnih telefona i time svojim izborom lično doprinesu očuvanju životne sredine“ – izjavio je Dejan Turk, generalni direktor A1 Srbija i A1 Slovenija.
Do kraja 2022. godine Eco Rating metodologijom je ocenjeno više od 300 uređaja, a ukupan broj će se kontinuirano povećavati, kako bi se zadovoljila sve veća potreba korisnika za transparentnošću.
“Konzorcijum Eco Rating-a veruje da je pravo vreme da se uspostavi usaglašen Eco Rating za čitavu industriju, koji će poboljšati transparentnost i pomoći u podizanju svesti o uticaju telefona na životnu sredinu. Ponosni smo što širimo svoje prisustvo i ulazimo na srpsko tržište zajedno sa A1 Srbija, etabliranom i jakom međunarodnom telekomunikacionom kompanijom. Ovaj korak ne samo da dalje razvija Eco Rating, već doprinosi održivom razvoju telekomunikacione industrije u Srbiji” – navode iz Eco Rating konzorcijuma.
Primenom naprednih ESG kriterijuma u svom poslovanju, A1 Srbija kontinuirano ulaže u postizanje klimatske neutralnosti kroz rast udela solarne energije u snabdevanju mreže svojiih baznih stanica, povećanje energetske efikasnosti u poslovnim operacijama i poštovanjem principa cirkularne ekonomije. U skladu sa tim opredeljenjem, A1 Srbija je do danas instalirala čak 5.000 solarnih panela na svojim baznim stanicama, sa ciljem da do kraja 2023. dostigne cifru od 5.600, što je jednako količini energije potrebnoj za napajanje čak 750 domaćinstava u zemlji. U 2022. godini A1 Srbija je smanjila ukupnu emisiju CO2* za čak 33%.
Kompanija aktivno deluje i na već nastale posledice klimatske krize. Projektom „Niklo kao ja“ u saradnji sa Šumarskim fakultetom i 10 lokalnih zajednica širom Srbije, A1 otpočinje sadnju kišnih bašti u cilju dugoročne prevencije pojave poplava i klizišta u urbanim sredinama.